12/04/2018 :Δήλωση προέδρου ΕΒΕΧ Αντώνη Ροκάκη για την απόφαση της Ryanair να σταματήσει τα δρομολόγια της από και προς Χανιά.
“Η αδικαιολόγητη και δίχως πρότερη ενημέρωση, απόφαση της αεροπορικής εταιρίας Ryanair να σταματήσει τα δρομολόγια της από και προς το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», αποτελεί πλήγμα για τον τουρισμό σε όλο το νομό Χανίων.
Πριν λίγα χρόνια ο νομός μας «αγκάλιασε» την συγκεκριμένη εταιρία και μάλιστα με ουκ ολίγο κόστος, φροντίζοντας ταυτόχρονα να «χτίσει» μια υγιή και εποικοδομητική σχέση. Παρόλα αυτά, η εταιρία αποφάσισε πως πλέον τα «Χανιά» δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντά της, όπως τα εξυπηρετούν άλλες ευρωπαϊκές περιοχές.
Ως Επιμελητήριο Χανίων θεωρούμε πως η διαβούλευση τόσο με την Ryanair, όσο και με άλλες low cost αεροπορικές εταιρίες, αλλά και τη Fraport, πρέπει να συνεχιστεί σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να καταφέρουμε τα μέγιστα οφέλη για το νομό και το νησί μας”.
0/04/2018 :Συνέντευξη Προέδρου Επιμελητηρίου Αντώνη Ροκάκη στην εφημερίδα “Χανιώτικα Νέα”.
ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΒΕΧ
ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΑ ΧΑΝΙΑ
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΟΚΑΚΗΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΑ “ΧΑΡΤΙΑ” ΤΟΥ ΩΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ.
Για “ευκαιρίες” που δεν αξιοποιήθηκαν για το Νομό Χανίων και τους επιχειρηματίες του τα προηγούμενα χρόνια μιλάει ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ Αντώνης Ροκάκης στα “Χ.ν.”
Εχοντας συμπληρώσει δύο μήνες στη συγκεκριμένη θέση απαντάει για τη σχέση του με τον Βαγγέλη Μαρινάκη, το πως μπορεί να συνδυάσει τις πολλές του δραστηριότητες και για το αν η προεκλογική του εξαγγελία για “Χανιά Κέντρο Επιχειρηματικότητας” έχει βάση ή ήταν μια μεγαλεπίβολη αναγγελία αλλά και το τι προτίθεται να κάνει το Επιμελητήριο με το βασικό εξαγωγικό προϊόν των Χανίων το ελαιόλαδο.
Έχετε αναλάβει την προεδρία του ΕΒΕΧ εδώ και δύο μήνες περίπου. Ποια κατάσταση παραλάβατε, τι σας ικανοποίησε από αυτά που συναντήσατε και τι σας προβλημάτισε;
Το Επιμελητήριο αποτελεί το θεσμικό «κύτταρο» της επιχειρηματικότητας του νομού. Όπως είναι λογικό, για αρκετούς -μεταξύ αυτών και εμού του ιδίου- είναι κάτι πρωτόγνωρο, κάτι που, όπως ορθώς είχα αναφέρει αρκετές φορές και στο παρελθόν, έχει πολλές δυνατότητες να προσφέρει στον επιχειρηματικό κόσμο τα μάλα. Με ικανοποίησε λοιπόν το ότι όντως επιβεβαιώθηκαν οι σκέψεις μου, με προβλημάτισε παρόλα αυτά, το γεγονός ότι αρκετές ευκαιρίες που έπρεπε να είχαν αξιοποιηθεί, δεν αξιοποιήθηκαν.
Επιχειρηματίας, πρόεδρος ΠΑΕ, πρόεδρος ΕΒΕΧ. Προλαβαίνετε να ανταποκριθείτε σε αυτούς τους ρόλους;
Ο χρόνος μπορεί να γίνει εχθρός όταν δεν τον αξιοποιείς σωστά και σύμμαχος όταν φροντίζεις να έχεις αυστηρό προγραμματισμό. Και επειδή έχω μάθει να έχω πρόγραμμα, όπως καταλαβαίνετε ανταποκρίνομαι και στους τρεις ρόλους που προαναφέρατε.
Θα ακούσατε και προεκλογικά να μιλούν για τις σχέσεις που έχετε με τον επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη. Σε τι επίπεδο κινούνται οι σχέσεις αυτές, ενδιαφέρεται ο κ. Μαρινάκης για επιχειρηματικά ή αθλητικά για τα Χανιά ;
Με τον Βαγγέλη Μαρινάκη είμαστε φίλοι. Του αρέσει η Κρήτη απ’ όπου κατάγεται και δη τα Χανιά. Στο πλαίσιο αυτό τον ενδιαφέρει ο τόπος αυτός να προοδεύει.
Λέγατε προεκλογικά ότι θέλετε τα Χανιά να γίνουν “Κέντρο Επιχειρηματικότητας”. Πόσο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα μια τέτοια μεγαλεπίβολη αναγγελία όταν γνωρίζουμε ότι αυτή τη στιγμή όλη η οικονομία των Χανίων περιστρέφεται κυρίως γύρω από τον τουρισμό και σε μικρότερο βαθμό από τη γεωργία ;
Γενικότερα δεν είμαι άνθρωπος που απλώς λέει λόγια του αέρα, ούτε με ενδιέφεραν ποτέ οι απλές και στείρες προεκλογικές φανφάρες που συνήθως ακούγονται. Αντιθέτως ότι λέω, θέλω να μπορώ να το κάνω. Αλλιώς δεν έχει νόημα να ειπωθεί. Θέλω να γίνουν τα Χανιά Κέντρο Επιχειρηματικότητας και θα προσπαθήσω μαζί με τους συνεργάτες μου και φυσικά τη βοήθεια των επιχειρηματιών του νομού, να το κάνουμε πράξη. Το ότι η οικονομία των Χανίων περιστρέφεται κυρίως γύρω από τον τουρισμό, αυτό δεν μας εμποδίζει να αναβαθμίσουμε και άλλα επίπεδα και τομείς της. Αρκεί βέβαια να βρεθεί η κατάλληλη διασύνδεσή τους. Μιας και αναφέρατε τη γεωργία, αναρωτιέμαι -όπως φαντάζομαι και εσείς- πόσα προϊόντα συνδέονται άμεσα με το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν; Όλα! Άρα τι χρειαζόμαστε; Προδιαγραφές και προώθηση.
Ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟYΣ
Εδώ και ένα περίπου χρόνο έχει ψηφισθεί ένας κανονισμός χρήσης κοινόχρηστων χώρων από το Δημοτικό Συμβούλιο, που αυτές τις ημέρες βρίσκεται στη διαδικασία της αναθεώρησης. Η προηγούμενη διοίκηση του ΕΒΕΧ είχε συμπαραταχθεί με τον Σύλλογο Εστίασης και άλλους επαγγελματίες ενάντια στον κανονισμό, κάνοντας μάλιστα και ενστάσεις για τη νομιμότητα που απορρίφθηκαν. Τι πρόκειται να κάνετε εσείς για αυτό το ζήτημα; Ποια τακτική θα ακολουθήσετε; Θα συνεχίσετε να αντιδράτε στον κανονισμό ή θα συστήσετε στα μέλη σας την εφαρμογή του;
Το έχω πει πολλές φορές και στο παρελθόν: τα προβλήματα λύνονται με διάλογο και διαβούλευση. Η αλήθεια συνήθως δεν είναι “μονόπαντη”, αντιθέτως βρίσκεται κάπου στην μέση. Εκπροσωπώ τον επιχειρηματικό κόσμο, ταυτόχρονα βέβαια υπηρετώ όπως οφείλει κάθε πολίτης, το δίκαιο. Υπεύθυνοι για την παραχώρηση των κοινόχρηστων χώρων είναι οι Δήμοι. Εμείς οφείλουμε από την πλευρά μας να αποτελέσουμε το κατάλληλο γνωμοδοτικό όργανο, να προκαλέσουμε όπου δεν υπάρχει, τη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και να βοηθήσουμε στο να βρεθεί η πιο σωστή και ορθολογική λύση.
Σε ένα χρόνο από σήμερα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το Επιχειρηματικό Πάρκο στα Κεραμειά, βασικός μέτοχος του οποίου είναι το ΕΒΕΧ. Πώς φαντάζεστε τη λειτουργία του, τι θα κρατήσετε και τι θα αλλάξετε από τα σχέδια που υπάρχουν για το Πάρκο;
Μελετώ προσεχτικά το project αυτό, όπου πραγματικά όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει το ρου της επιχειρηματικότητας σε ολόκληρη την Κρήτη.
Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί προϊόν διαβούλευσης με το ΔΣ του επιμελητηρίου, αλλά και συνεχών επαφών με στελέχη που σχετίζονται με το έργο. Μέχρι να τελειώσει αυτή η διαδικασία, θεωρώ πως δεν είναι πρέπον να μιλήσω γι’ αυτό, σεβόμενος φυσικά τους εταίρους και τις όποιες κοινές αποφάσεις θα παρθούν.
ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ
Τόσο σε επίπεδο Κρήτης όσο και σε επίπεδο Χανίων το βασικό εξαγώγιμο προϊόν είναι το ελαιόλαδο. Όμως σε ένα ποσοστό 70% αυτό φεύγει “χύμα” προς γειτονικές χώρες με αποτέλεσμα την υπεραξία του προϊόντος να καρπώνονται επιχειρηματικοί όμιλοι από την Ιταλία κ.ά. Τι θα κάνετε πρακτικά ώστε τουλάχιστον αυτό το ποσοστό να μειωθεί να αυξηθούν οι εξαγωγές τυποποιημένου ελαιολάδου. Σας υπενθυμίζω ότι εδώ και μια 20ετία οι λέξεις “τυποποίηση ελαιολάδου” βρίσκονται μόνιμα στα χείλια υπουργών, βουλευτών, περιφερειαρχών, επιχειρηματιών με λιγοστά όμως αποτελέσματα…
Day One αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι η αλλαγή φιλοσοφίας όλων των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Προεκλογικά ως συνδυασμός είχαμε αναφέρει, ότι ένας από τους βασικούς άξονες του προγράμματός μας είναι οι εξαγωγές. Όπως θα γνωρίζετε, την εξαγωγική διαδικασία την γνωρίζω πολύ καλά μιας και ασχολούμαι με το εξαγωγικό εμπόριο για πάνω από μια εικοσαετία. Η επιτυχία έχει πολλά «κλειδιά», ακόμα περισσότερες προϋποθέσεις.
Το να φτάσει ένα προϊόν μας στο ράφι της τάδε αλυσίδας σουπερμάρκετ του εξωτερικού δεν είναι κάτι απλό, ταυτόχρονα όμως δεν είναι και ακατόρθωτο. Σε ότι αφορά το ελαιόλαδo μας, το μόνο που θα ήθελα να αναφέρω είναι ότι έχουν ξεκινήσει ήδη οι επαφές με παράγοντες -θεσμικούς και επιχειρηματικούς- του εξωτερικού, ώστε να καταφέρουμε να ανοίξουμε νέους εμπορικούς δρόμους, αλλά και να ενισχύσουμε τους ήδη υπάρχοντες. Τέλος, σε ότι αφορά την τυποποίηση, είναι μία από τις βασικές προϋποθέσεις, ώστε αφενός να δώσουμε την πρέπουσα οικονομική υπεραξία στο προϊόν μας, αφετέρου να μπορούμε να το διαθέσουμε πιο εύκολα σε αγορές στόχους, δίχως την μεσολάβηση ενδιάμεσων. Προκειμένου να το πετύχουμε αυτό, ήδη μαζί με συνεργάτες μου επεξεργαζόμαστε διάφορα σχέδια και προγράμματα που θα στοχεύουν στην ενημέρωση, την εκπαίδευση, αλλά και την ενίσχυση των παραγωγών, με στόχο η τυποποίηση να αποτελέσει αδιαπραγμάτευτο κομμάτι της παραγωγικής και μεταποιητικής διαδικασίας.
Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί προϊόν διαβούλευσης με το ΔΣ του επιμελητηρίου, αλλά και συνεχών επαφών με στελέχη που σχετίζονται με το έργο. Μέχρι να τελειώσει αυτή η διαδικασία, θεωρώ πως δεν είναι πρέπον να μιλήσω γι’ αυτό, σεβόμενος φυσικά τους εταίρους και τις όποιες κοινές αποφάσεις θα παρθούν.
Το να φτάσει ένα προϊόν μας στο ράφι της τάδε αλυσίδας σουπερμάρκετ του εξωτερικού δεν είναι κάτι απλό, ταυτόχρονα όμως δεν είναι και ακατόρθωτο. Σε ότι αφορά το ελαιόλαδo μας, το μόνο που θα ήθελα να αναφέρω είναι ότι έχουν ξεκινήσει ήδη οι επαφές με παράγοντες -θεσμικούς και επιχειρηματικούς- του εξωτερικού, ώστε να καταφέρουμε να ανοίξουμε νέους εμπορικούς δρόμους, αλλά και να ενισχύσουμε τους ήδη υπάρχοντες. Τέλος, σε ότι αφορά την τυποποίηση, είναι μία από τις βασικές προϋποθέσεις, ώστε αφενός να δώσουμε την πρέπουσα οικονομική υπεραξία στο προϊόν μας, αφετέρου να μπορούμε να το διαθέσουμε πιο εύκολα σε αγορές στόχους, δίχως την μεσολάβηση ενδιάμεσων. Προκειμένου να το πετύχουμε αυτό, ήδη μαζί με συνεργάτες μου επεξεργαζόμαστε διάφορα σχέδια και προγράμματα που θα στοχεύουν στην ενημέρωση, την εκπαίδευση, αλλά και την ενίσχυση των παραγωγών, με στόχο η τυποποίηση να αποτελέσει αδιαπραγμάτευτο κομμάτι της παραγωγικής και μεταποιητικής διαδικασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου