"ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024":συνεχίζει εδώ http://politikinewsaaa.blogspot.com

Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2024» με 24 ολόκληρα χρόνια έντυπης και ηλεκτρονικής έκδοσης, βρίσκεται πλέον εδώ:http://politikinewsaaa.blogspot.com

ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ η λειτουργία του παρόντος Ιστολογίου

ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://politikinewsaaa.blogspot.gr/

ATTENTION!!! NEW ADDRESS for politikinews:

https://politikinewsaaa.blogspot.gr/

ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ η λειτουργία του παρόντος Ιστολογίου ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://politikinewsaaa.blogspot.gr/ ATTENTION!!! NEW ADDRESS for politikinews:https://politikinewsaaa.blogspot.gr/
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

"ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ" σε όλους Σας, με Υγεία και περίσσια Αγάπη

"ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ" σε όλους Σας, με Υγεία και περίσσια Αγάπη
"ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ" σε όλους Σας, με Υγεία και περίσσια Αγάπη (Εικόνα απο την Ενορία ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ,ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

EU Annual Growth Survey 2015: A new Momentum for Jobs, Growth and Investment

European Commission

EU Annual Growth Survey 2015: A new Momentum for Jobs, Growth and Investment

Brussels, 28 November 2014
The 2015 Annual Growth Survey (AGS) published by the European Commission today focuses on putting Europe firmly back on a path of sustainable job creation and economic growth. The arrival of the new Commission, with an ambitious agenda for Jobs, Growth, Fairness and Democratic Change, is the right moment to generate a new momentum. By proposing an ambitious Investment Plan to mobilise at least € 315 billion of additional public and private investment over the next three years, Europe is turning a page (Investment Plan press material). This is part of the European Commission's overall approach to support job creation and get Europe growing. As part of this approach, the Commission, in its Annual Growth Survey 2015, recommends pursuing an economic and social policy based on three main pillars: (1) a boost to investment, (2) a renewed commitment to structural reforms and (3) the pursuit of fiscal responsibility.


Vice-President Valdis Dombrovskis, responsible for the Euro and Social Dialogue said: "The European Union is facing a risk of prolonged low economic growth, which would aggravate the already serious social problems in parts of the Union. This is why today we propose a strategic policy mix based on investment, structural reforms and fiscal responsibility. We call for urgent action involving governments, parliaments and social partners at EU level and in each Member State. By acting together now, we can make sure that the conditions for sound and sustainable growth in the future are met and that our citizens have more opportunities for employment."
Marianne Thyssen, EU Commissioner for Employment, Social Affairs, Skills and Labour Mobility, commented: "Job creation, social policies are at the heart of our agenda and feature prominently in the Annual Growth Survey. We should all take ownership of this. Member States that courageously reformed their labour markets have proven that reforms really pay off. This should inspire other Member States to follow suit. The € 315 billion Investment Plan that the Commission presented can boost the results to even higher levels."
The AGS launches the annual cycle of economic governance, sets out general economic priorities for the EU and provides Member States with policy guidance for the following year. Despite the efforts made at national and EU level, the recovery of the European economy is still weak and fragile. This in turn is hampering progress in reducing the high level of unemployment and poverty. Restoring confidence and getting the entire EU to grow again can only be done by working together: it requires a determined commitment from Member States to do things differently at national level. Given the important differences between the economic situation in the Member States, the right approach will inevitably vary from country to country. To give a common direction and steer national approaches, the Commission recommends three main pillars for the EU's economic and social policy in 2015:
1. A boost to investment

Since the global economic and financial crisis, the EU has been suffering from low levels of investment. Collective and coordinated efforts at European level are needed to reverse this downward trend and put Europe firmly on the path of economic recovery. Investments are needed to modernise welfare systems, fund education, research and innovation; to make energy greener and more efficient; to modernise transport infrastructure and to roll-out far-reaching and faster broadband.
The European Commission is ready to do its share: just two days ago, the Commission launched a € 315 billion Investment Plan for the next three years (see IP/14/2128). This "Investment Offensive" is based on three strands, which are mutually reinforcing: (1) mobilising investment finance without creating new debt; (2) supporting projects and investments in key areas such as infrastructure, education, research and innovation and (3) removing sector-specific and other financial and non-financial barriers to investment. The European Commission calls on the European Parliament and Member States to support the Investment Plan and take the necessary action swiftly so that there is a decisive effect on the European economy.
2. A renewed commitment to structural reforms
As the focus shifts from tackling emergencies stemming from the crisis to building solid foundations for jobs and growth, a renewed commitment to structural reforms is needed. At EU level, deepening the Single Market is a structural reform "par excellence", helping our economies to modernise and to make Europe more competitive, as well as attractive for investors. Priorities include removing remaining regulatory and non-regulatory barriers across sectors such as energy, telecoms, transport and the Single Market for goods and services.
At Member State level, the Commission recommends focusing on a number of key reforms: making labour markets more dynamic and tackling the high level of unemployment; ensuring the efficiency and adequacy of pension and social protection systems; creating more flexible product and services markets; improving business investment conditions and the quality of research and innovation (R&I) investment; and making public administrations across Europe more efficient.
3. Pursuing fiscal responsibility
Progress in achieving fiscal consolidation has been significant: average fiscal deficits in the EU have been cut in just three years from 4.5% of GDP in 2011 to around 3.0% of GDP in 2014. The decrease in the number of countries under an excessive deficit procedure – down to 11 in 2014 from 24 in 2011 – reflects these fiscal improvements, which were instrumental in restoring confidence in the soundness of our public finances and stabilising the financial situation. Securing long-term control over deficit and reducing high debt levels remains a key building block towards sustainable growth. We need responsible and growth-friendly fiscal policies, in line with the Stability and Growth Pact, taking into account the particular national situation. Countries with more fiscal space have more scope to encourage domestic demand and investment. Tax systems need to become fairer and more efficient and tax fraud and evasion must be tackled decisively.
Streamlining European Economic Governance
The European Commission also proposes to streamline and reinforce the European Semester by giving it a sharper focus and a more political role based on the three pillars of the Annual Growth Survey. A more focused European Semester should strengthen the social market economy and increase the effectiveness of economic policy coordination at the EU level through an increased accountability and an improved ownership by all actors, including social partners. The new economic policy cycle will also simplify Commission outputs and reduce reporting requirements of Member States, while making the process more open and multilateral (see Annex 1 and MEMO/14/2180).
The Alert Mechanism Report
The Annual Growth Survey is accompanied by the Alert Mechanism Report (AMR), which is part of the regular surveillance under the Macroeconomic Imbalances Procedure, and aims to identify and address imbalances that may hinder the performance of national economies, the euro area, or the EU as a whole. Employment and social indicators are being introduced into the macroeconomic imbalances procedure and should be used to gain a better understanding of the labour market and social developments and risks.
This AMR shows that even though EU Member States have made progress towards correcting some of their imbalances and competitiveness has improved in several economies, macroeconomic imbalances and their major social consequences remain a serious concern. The slow recovery and the very low inflation have been an obstacle to a more pronounced reduction of the imbalances and related macroeconomic risks.
Moreover, the rebalancing of current accounts remains asymmetric. Although deficits have been reduced in a number of countries, the process has been largely driven by falling demand and more particularly, falling investment. This could have negative implications for medium-term growth potential if not corrected. Meanwhile, Germany and the Netherlands have continued to record very high current account surpluses, which reflect weak domestic demand and investment.
As regards individual countries, the Commission finds that further analyses (in-depth reviews) are warranted to examine in detail the accumulation and unwinding of imbalances and their related risks in 16 Member States: Belgium, Bulgaria, Germany, Ireland, Spain, France, Croatia, Italy, Hungary, the Netherlands, Portugal, Romania Slovenia, Finland, Sweden and the United Kingdom (for more details, see MEMO/14/2231).
Joint Employment Report
The Annual Growth Survey 2015 is also accompanied by the publication of the Commission proposal for the Joint Employment Report. It analyses the employment situation in Europe and the policy responses by Member States. The report shows that substantial structural reforms pay off. It also analyses the potential for improving the employment and social performance of the EU as a whole (for more details, see MEMO/14/2234).


Annex
1. Timeline of the streamlined European Semester



2. Key findings of the Commission's autumn 2014 forecast
Real GDP growth is expected to reach 1.3% in the EU and 0.8% in the euro area for 2014 as a whole. This should rise slowly in 2015, to 1.5 % and 1.1% respectively, as foreign and domestic demand improve. For 2016, an acceleration of economic activity to 2.0% and 1.7% respectively is expected.
Unemployment reached 24.6 million people in August 2014 – 5 million are aged between 15 and 24. Long-term unemployment is very high. Unemployment rates strongly vary across Member States, from 5.1% in Germany and 5.3% in Austria to 24.8% in Spain and 26.8% in Greece in 2014.
The low inflation trend is expected to continue this year, with lower commodity prices, in particular for energy and food, and the weaker-than-expected economic outlook. The gradual recovery of economic activity over the forecast horizon is expected to lead to an increase in inflation in the EU, from 0.6% in 2014 to 1.0% in 2015 and 1.6% in 2016.
The deficit-to-GDP ratios are set to decrease further this year, albeit more slowly than in 2013, from 4.5% in 2011 to respectively 3.0% for the EU and 2.6% for the euro area. Government deficits are forecast to continue falling over the next two years, driven by strengthening economic activity. The debt-to-GDP ratios of the EU and the euro area are expected to peak next year at 88.3% and 94.8% respectively and remain high in a number of countries.

3. Examples of effective structural reforms in the Member States
In Spain, in December 2013, the government approved a Law guaranteeing market unity in the interest of the freedom of movement and establishment of persons and the free movement of goods. The law is an ambitious rationalisation of overlapping legislation in Spain, addressing the fragmentation of the domestic market and increasing competition in product markets. According to the Spanish Authorities, the reform is estimated to raise GDP by more than 1.5% over time.
Portugal enacted a number of labour market reforms between 2011 and 2013. The protection of workers under permanent and fixed-term contracts was aligned. Working time legislation was made more flexible, and measures were taken to better adapt wages to productivity at the firm level. Unemployment benefits were reformed and eligibility was extended. The Public Employment Service was reformed, existing Active Labour Market Policies were reviewed and new programmes introduced, including targeted to the youth. The unemployment rate declined by about 2 percentage points between 2013 and 2014.
Poland initiated an ambitious reform facilitating access to regulated professions. Access to 50 professions – including lawyers, notaries, real estate agents and taxi drivers – has been liberalised in the first wave of reform in 2013. Decisions covering a further 91 professions were adopted by the Polish Parliament in April 2014 and deregulation of 101 additional professions is planned for early 2015.
Italy implemented a set of measures in 2013 aimed at increasing competition and transparency in the gas and electricity markets. The initiatives taken by the Italian government have helped to address the long-standing issue of high energy prices in Italy and, according to estimates from the energy regulator, have helped to reduce end-users prices.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tι είναι η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της. Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι δύο (22) χρόνια, στήριζε και στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, προέβαλε με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό τόσο της Τοπικής όσο και της Κεντρικής Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε και πράττει το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε και οφείλει.

=Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι δύο ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης –πολίτης, φιλοξενήθηκε στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», στην σημερινή ηλεκτρονική έκδοσή της, είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν τυγχάνει οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν έχει χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Τυγχάνει όμως του Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη, πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διέγραψε μια αξιοζήλευτη πορεία και προχώρησε με μοναδική επιτυχία στην ηλεκτρονική παρουσία -με παγκόσμια εμβέλεια- της έκδοσης «ΑΘΥΒΟΛΕΣ 2003-2022», μια φιλόδοξη ΚΡΗΤΙΚΗ Πολιτιστική Παρουσία όχι μόνο για την Κρήτη, όχι μόνο για την Χώρα μας, αλλά όλη την Γη, όπου ζουν και αναπνέουν μοναδικά παιδιά της, οι Κρήτες και οι Κρήσσες της και ανθίζουν σαν λουλούδια τα Ήθη και τα Έθιμά της.

Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διεκδίκησε και κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσιδύο ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

Acharnon Gordium Bond

Acharnon Gordium Bond
Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

Η "ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ" ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ

AΡΘΡΑ «Αcharneon Gordium Bond» blog ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ στον ΔήμοΑχαρνών

1)ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: «..ως προς τη λειτουργία του νέου Κοιμητηρίου Δήμου Αχαρνών»

https://politikinews.blogspot.gr/2018/02/blog-post_99.html

2)ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ: "ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΟ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΥΛΙΖΑΣ"; ρωτούν ξανά και ξανά οι δημότες Αχαρνών!ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;;;

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post.html

3)ΑΧΑΡΝΕΣ: ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ2007 ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟ

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/2007.html

π.Δημάρχου κ. ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟΥ, προφίλ:

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_27.html

ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ Αcharnes Gordium Bond:απάντηση σε αναγνώστη: -«Γιατί δεν υπάρχουν Εφημερίδες σε μια τόσο μεγάλη πόλη;»

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond.html

Πως κατασκευάζονται "ένοχοι" ..σενάρια απίστευτα..

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond-1.html


Άγνωστη έως σήμερα η μοίρα των ΚΟΙΝΣΕΠ που ιδρύθηκαν απο το δίδυμο "ΝΤΟΥΡΟΣ ΚΡΗΜΝΙΑΝΙΩΤΗΣ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_84.html

"Acharnes Gordium Bond": απαντήσεις σε αναγνώστες

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_49.html

"Acharnon Gordium Bond":επερχόμενο άρθρο με τίτλο "ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_14.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharnes Gordium Bond:"Ο ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΓΚΤΟΣ.." γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝAΚΗ σε ταλαίπωρο αναγνώστη

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharne-gordium-bond.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharneon Gordium Bond: απάντηση σε αναγνώστη για τον ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ-ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ και υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharneon-gordium-bondq.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharnon Gordium Bond:Άγνωστη έως σήμερα η μοίρα των ΚΟΙΝΣΕΠ που ιδρύθηκαν απο το δίδυμο "ΝΤΟΥΡΟΣ ΚΡΗΜΝΙΑΝΙΩΤΗΣ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_84.html

ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ Ανοιχτή Επιστολή προς τα μέλη του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-Διοικητικού Συμβουλίου Αχαρνών με θέμα:"...ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ από τον τ. Δήμαρχο κ. ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_80.html

Αcharnes Gordium Bond-Για την ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και την ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ "Σενάριο 1ο: Γράφει η σεναριογράφος Μ.Χ.Β"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond-1.html

ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ BLOG THΣ:Η ΦΙΜΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ «ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ» ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharneon-gordium-bond-blog.html

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ-ΠΑΡΝΗΘΑΣ ΑΠΟ ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΟΥΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ ΓΗΣ

Το έχω γράψει πολλές φορές και θα το γράψω και τώρα που καίγεται η Βαρυμπόμπη. Το ήξερα, το περίμενα. Οι καταπατητές της περιοχής που δρούν εδώ και δεκάδες χρόνια ανενόχλητοι στην περιοχή της Βαρυμπόμπης δεν έχουν σταματημό, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΓΧΟ.

Θέλοντας να πουλήσουν ό,τι ακόμα προλάβουν και ιδιαίτερα «ΔΙΑ ΛΟΓΟΥ» χωρίς συμβόλαια και νόμιμες διαδικασίες, δεν θα αφήσουν ούτε ένα χλωρό φύλλο ούτε στην Βαρυμπόμπη ούτε στην Πάρνηθα. Αυτό που τους εμποδίζει είναι ο χαρακτηρισμός «δασικά» των εκτάσεων και αυτόν θα πολεμήσουν με τον δικό τους «μοναδικό» τρόπο. Οι «κωφοί» του τόπου, τα πουλημένα τομάρια που συναινούν δια της σιωπής τους, ή «μυξοκλαίνε» για τα καμένα δάση έχουν τεράστια ευθύνη. Κανείς δεν τους πιστεύει πια και η Πάρνηθα είναι ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ αν δεν γίνει κάτι. Από ποιους; Μόνο στον Δένδια έχω αυτή την στιγμή εμπιστοσύνη, σε κανέναν άλλον. Όλα στον τόπο μου ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΟΥΛΗΘΕΙ εδώ και 30 χρόνια. Αποχαιρετήστε για πάντα την Πάρνηθα ΑΝ Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ, ποιοι τις κάνουν, με ποιο τρόπο, ποιοι ενέχονται, τι περιουσίες έχουν αποκτήσει, πως πουλάνε, τι έχει απομείνει για να πωληθεί.

Και μόνο αν η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ κινηθεί ΑΜΕΣΩΣ. Αλλιώς, η Πάρνηθα είναι ήδη ΧΘΕΣ. Όπως και η Βαρυμπόμπη.

ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ