"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..

"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ.. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022» μετά από εικοσιδύο ολόκληρα χρόνια έκδοσης, ολοκλήρωσε τον κύκλο της. Το έτος 2023 δεν θα είναι πια εδώ αλλά εδώ(http://politikinewsaaa.blogspot.com) ως "Η Χρήσιμη Εφημερίδα!!. Ευχαριστούμε από καρδιάς όσους μας αγάπησαν, μας τίμησαν με την απίστευτη αναγνωσιμότητά της, μας εμπιστεύθηκαν και ακόμα το κάνουν έως σήμερα. Ευχαριστούμε όσους συνεργάστηκαν μαζί μας, όσους μας εμπιστεύθηκαν και μας στήριξαν. Με αληθινή, βαθύτατη εκτίμηση προς Ολους Σας… ΓΙΑΝΝΗΣ και ΜΑΡΙΑ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ

ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ η λειτουργία του παρόντος Ιστολογίου

ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://politikinewsaaa.blogspot.gr/

ATTENTION!!! NEW ADDRESS for politikinews:

https://politikinewsaaa.blogspot.gr/

ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ η λειτουργία του παρόντος Ιστολογίου ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://politikinewsaaa.blogspot.gr/ ATTENTION!!! NEW ADDRESS for politikinews:https://politikinewsaaa.blogspot.gr/
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

κ. ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ, ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό Σίγμα (Κύπρου)



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ


Παρασκευή, 7 Νοεμβρίου 2014

Δημοσιογράφος: Η Κυπριακή Δημοκρατία φαίνεται να δέχεται μια δεύτερη επίθεση, αυτήν τη φορά θαλάσσια. Πέραν των λεκτικών αντιδράσεων, πώς ουσιαστικά η Ελλάδα συμπαρίσταται στην Κύπρο;

Α. Σαμαράς: Οι τελευταίες ενέργειες της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ είναι πράγματι μία πρόκληση. Δεν θέλω να πω ότι συγκρίνονται με την εισβολή του '74. Και δεν πρέπει εμείς οι ίδιοι να δίνουμε τέτοια εικόνα. Από κοινού, η Κύπρος και η Ελλάδα, έχουν βάλει πολύ ψηλά, στην ευρωπαϊκή πια ατζέντα, την ανάδειξη και αξιοποίηση των υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες ζώνες μας. Και μάλιστα σας θυμίζω ότι επί ελληνικής Προεδρίας κατορθώσαμε, τον περασμένο Ιούλιο, αυτό να περιλαμβάνεται και στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Ε.Ε. Ακόμη έχουμε φροντίσει να βρούμε στηρίγματα σε άλλες χώρες της περιοχής, πέραν της Ευρώπης. Δημιουργήσαμε, λοιπόν, μπορεί να πει κανείς, μια ομπρέλα πάνω από την Κύπρο. Αλλά πάνω και από κάθε χώρα της Ένωσης, που κάνει το αυτονόητο, να αξιοποιεί δηλαδή τα κυριαρχικά της δικαιώματα στην ΑΟΖ. Πιστεύω ότι αυτή η ομπρέλα είναι και ισχυρή και αποτρεπτική.
Πλέον σοβαρό ενδιαφέρον δείχνουν και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Τώρα, σίγουρα ούτε οι χώρες της Δύσης, ούτε οι χώρες της περιοχής μας, που προσβλέπουν στη Δύση, για να αναχαιτιστούν οι τζιχαντιστές, θα ήθελαν αυτήν τη στιγμή να υπάρξει μια κρίση στην Κύπρο. Συνεπώς, οι συνθήκες αυτήν τη στιγμή είναι, θα 'λεγα, αρκετά διαφορετικές από εκείνες του 1974, πολύ πιο ευνοϊκές από τότε, για την προάσπιση των εθνικών μας θεμάτων και αυτό μας δίνει κι εμάς το δικαίωμα να κινηθούμε πιο αποτελεσματικά. Πιστεύω ότι Ελλάδα και η Κύπρος, που ανήκουν στην Ε.Ε., είναι σε θέση να αποτελέσουν ένα προπύργιο σταθερότητας, δημοκρατίας, σε μια περιοχή που όλοι αναγνωρίζουν ότι είναι απίστευτα αποσταθεροποιημένη. Αυτό ενδιαφέρει πρωτίστως την Ευρώπη, σίγουρα ενδιαφέρει τις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και χώρες της περιοχής που ανησυχούν από την επέκταση του φονταμενταλισμού.
Αυτήν τη στιγμή, επιτρέψτε μου, περισσότερα δεν μπορώ να πω, αλλά δεν τρέχουμε πλέον πίσω από τα προβλήματα. Έχουμε εγκαίρως προβλέψει να ενισχυθεί η θέση μας, τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, δεν χωράει καμία συζήτηση, είναι απαράγραπτα. Τώρα, όμως, δεν είμαστε πια μόνοι μας. Πιστεύω ότι και άλλοι στηρίζουν τη θέση μας και αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό. Να σας πω πώς το αισθάνομαι. Στη διεθνή πολιτική, στη σκακιέρα αυτή που είναι όλες οι χώρες, δεν αρκεί να έχεις δίκιο αλλά να έχεις και επαρκή στηρίγματα, ώστε να βρεις το δίκιο σου. Και αυτήν τη στιγμή αυτό γίνεται.


Δημοσιογράφος: Επιλέγετε, με άλλα λόγια, τη διπλωματική οδό και δεν έχει θέση το όποιο θερμό επεισόδιο αυτήν την ώρα;


Α. Σαμαράς: Πιστεύω ότι αυτήν την ώρα ένα θερμό επεισόδιο θα ήταν μια πάρα πολύ αρνητική εξέλιξη.


Δημοσιογράφος: Τι γίνεται αυτήν την ώρα με την άλλη εγγυήτρια δύναμη, που αντί να προστατεύει την Κυπριακή Δημοκρατία, την κυριαρχία της, προστατεύει στην ουσία τις παρανομίες. Θα ζητήσετε μία συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Κάμερον;

Α. Σαμαράς: Κοιτάξετε, είχαμε μία συζήτηση με τον κύριο Κάμερον, να πω καλύτερα μία αντιπαράθεση, λίγες εβδομάδες προηγουμένως στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Και ασφαλώς θα έχω την ευκαιρία να τα πούμε ξανά. Αλλά πέρα από τη Βρετανία, που έχει ιδιαίτερη σχέση με την Κύπρο, τώρα οι χώρες του Ευρωατλαντικού χώρου θα έλεγα ότι αρχίζουν και βλέπουν με διαφορετικό μάτι τις εξελίξεις στην περιοχή. Όχι μόνο με αφορμή το Κυπριακό αλλά με αφορμή τη γενικότερη και πολύ, πλέον, επικίνδυνη αποσταθεροποίηση στη Μέση Ανατολή. Και αυτή η αλλαγή οπτικής προκαλεί και μετατοπίσεις στις πολιτικές που είχαν μέχρι τώρα και αυτό μας αφορά άμεσα. Και αυτό που χρειάζεται από την πλευρά μας είναι επιμονή, υπομονή και κυρίως ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός, πολύ στενή επαφή των δύο χωρών μας, για να αποφύγουμε σφάλματα.


Δημοσιογράφος: Επειδή αναφερθήκατε στο Συμβούλιο Αρχηγών. Αναλάβατε να εκπροσωπήσετε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, πετύχατε συγκεκριμένες αναφορές στα Συμπεράσματα, εντούτοις διερωτάται κανείς τι θα κάνει η Ευρώπη, αφού η Τουρκία στην ουσία εξευτελίζει αυτά τα Συμπεράσματα.

Α. Σαμαράς: Πρώτα απ' όλα να αναφερθώ στο πρώτο, θέλω να ξέρετε ότι ήταν τιμή μου που εκπροσώπησα και την Κυπριακή Δημοκρατία, την Κύπρο μας, στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κορυφής, λόγω της αδιαθεσίας του Προέδρου Αναστασιάδη. Όταν λέω τιμή, το εννοώ. Αισθανόμουνα και είναι σπάνιο να βρεθεί κανείς σε αυτήν τη θέση, εκπρόσωπος του Ελληνισμού, αν μπορώ να το πω. Και έκανα εκείνο το οποίο έπρεπε, εκείνο που θα έκανε ο κάθε Κύπριος Πρόεδρος.
Τα συμπεράσματα, τα οποία βγάλαμε, ήταν δύσκολο να περάσουν, αλλά περάσανε και δικαιώνουν την Κύπρο, από κάθε άποψη. Αξίζει ο καθένας να τα διαβάσει. Καταδικάστηκαν από όλους οι προκλήσεις της Τουρκίας, και η κάθε ευρωπαϊκή χώρα, οι εταίροι μας, υπενθύμισαν ότι δεν μπορεί η Τουρκία να ζητάει ένταξη στην Ευρώπη, χωρίς να αναγνωρίζει ένα κράτος μέλος, όπως είναι η Κύπρος. Κάτι το οποίο ρητά είχαν να το πουν εννέα χρόνια περίπου. Να είστε τώρα σίγουρος πως κανένας δεν μπορεί να εξευτελίσει τις ευρωπαϊκές αποφάσεις. Αν κάποια τρίτη χώρα επιλέγει να τις αγνοεί, το πρόβλημα θα το έχει αυτή η χώρα, όχι η Ευρώπη. Στη διεθνή πολιτική εκείνο που κερδίζει πάντα είναι ο μακροχρόνιος σχεδιασμός και όχι οι σπασμωδικές αντιδράσεις. Και ο μακροχρόνιος σχεδιασμός των τελευταίων ετών ενισχύει τη θέση μας και εξασφαλίζει διεθνή ερείσματα για τα δικά μας τα δίκαια. Όποιος απαντάει στις προκλήσεις σπασμωδικά, στο τέλος τον εαυτό του θα βλάψει. Ενώ εκείνος ο οποίος φροντίζει συνεχώς να ενισχύσει συνεχώς τη θέση του μακροπρόθεσμα, αυτές τις προκλήσεις τις εξουδετερώνει.


Δημοσιογράφος: Ο Νίκος Αναστασιάδης έθεσε σαφείς προϋποθέσεις για να επιστρέψει στον διάλογο. Λέγεται και γράφεται ότι δεν θα πρέπει να εξαντλούνται στη λήξη της οδηγίας προς ναυτιλλομένους. Χρειάζεται διασφάλιση ότι τέτοια φαινόμενα δεν θα επαναληφθούν. Συμφωνείτε, λοιπόν, ρητά και κατηγορηματικά, ότι δεν νοείται επιστροφή στις συνομιλίες από τη στιγμή που εξακολουθεί η όποια παραβίαση στην κυπριακή ΑΟZ;

Α. Σαμαράς: Αντιλαμβάνεστε ότι με τον Νίκο Αναστασιάδη είμαστε σε συμφωνία για τους χειρισμούς του. Το μήνυμα που έδωσε ήταν σαφέστατο και προς κάθε κατεύθυνση. Πιστεύω ενίσχυσε τη θέση της Κύπρου διεθνώς. Κανένας στην Ευρώπη δεν βλέπει με καλό μάτι αυτού του είδους τις προκλήσεις. Και αυτό είναι σημαντικό. Απ' εκεί και πέρα, θα βρεθούμε αυτές τις μέρες, θέλω να πω προηγουμένως ότι συμφωνώ πως θα πρέπει να υπάρξει ένα μήνυμα ξεκάθαρο. Αυτές τις μέρες θα τα πούμε και από κοντά, θα πάω μαζί με τον Αντιπρόεδρο στην Κύπρο, θα δούμε όλους τους πολιτικούς Αρχηγούς και πρώτο βεβαίως τον Πρόεδρο της Κύπρου, με τον οποίο θα έχουμε μια συντονισμένη γραμμή, όχι μόνο για το θέμα που είπατε, αλλά για κάθε ζήτημα.


Δημοσιογράφος: Επειδή μου λέτε ότι θα συναντήσετε την πολιτική ηγεσία, υπάρχει επί τάπητος η εισήγηση για μια πανεθνική συνάντηση κυβερνήσεων και κομμάτων προκειμένου να χαραχθεί μια αναθεωρημένη και, γιατί όχι, ολοκληρωμένη στρατηγική στο Κυπριακό;

Α. Σαμαράς: Είναι μια πολύ καλή ιδέα, αλλά χρειάζεται μια πολύ καλή προετοιμασία από όλες τις πλευρές. Θέλει κάποιο χρόνο για να υλοποιηθεί. Δεν πρέπει να γίνει για εσωτερική κατανάλωση, μια θεατρική παράσταση, με τίποτα. Ξέρετε, αυτά τα πυροτεχνήματα, καμιά φορά βλάπτουν. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Μια πρωτοβουλία τέτοια δεν θα είχε αποτέλεσμα αν την προσπαθούσαμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όταν Ελλάδα και Κύπρος δοκιμάστηκαν σκληρά από την κρίση. Δηλαδή, εννοώ ότι τέτοιες κινήσεις δεν τις κάνεις όταν βρίσκεσαι σε κάποια θέση αδυναμίας. Θα έλεγα ότι, αντίθετα, όσο η Ελλάδα και Κύπρος σταθεροποιούνται και πάλι πολιτικά μέσα από τη δοκιμασία που πέρασαν, δυναμώνουν οικονομικά, ενισχύονται γεωπολιτικά, τότε αυτό που είπατε θα μπορέσει να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Και στο εσωτερικό μέτωπο του Ελληνισμού, αλλά και διεθνώς. Νομίζω ότι στους επόμενους μήνες, δεν λέω χρόνια, ωριμάζουν οι συνθήκες για να γίνει αυτό που λέτε πραγματικότητα. Αλλά θέλω να είναι καθαρό αυτό που λέω, πως για να γίνει κάτι τέτοιο, χρειάζεται πολύ σοβαρή προετοιμασία.




Δημοσιογράφος: Θα βρεθείτε μαζί με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, στο Κάιρο, για τη γνωστή τριμερή συνάντηση με τον Στρατηγό Σίσι. Πόσο ουσιαστική είναι αυτή η προσπάθεια;

Α. Σαμαράς: Κοιτάξετε, εγώ την θεωρώ πάρα πολύ ουσιαστική. Οικοδομεί τη σταθερότητα στην περιοχή μας. Δεν στρέφεται κατά ενός οποιουδήποτε λαού. Αυτή η σταθερότητα αφορά όλους τους λαούς και την θέλουμε για όλους τους λαούς της περιοχής. Νομίζω πια το καταλαβαίνουν οι περισσότεροι. Πιστεύω ότι γι' αυτόν τον λόγο βρίσκουμε συνομιλητές και γι' αυτόν τον λόγο δημιουργούνται και ουσιαστικά περιθώρια σύγκλισης. Και συμφερόντων και απόψεων. Τώρα προκλητικές αντιδράσεις δεν νομίζω ότι θα υπάρξουν, γιατί νομίζω δεν ωφελούν απ' όπου και αν προέρχονται. Αυτό νομίζω το καταλαβαίνουν οι πάντες, αλλά κάνω την υπόθεση ότι υπάρχουν. Θα έλεγα ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να κάμψει τη δικιά μας αποφασιστικότητα. Ξέρουμε τον ρόλο μας, τη θέση μας, το δίκιο που έχουμε, τη σύγκλιση των συμφερόντων που επιδιώκουμε. Και επιτρέψτε μου να πω ένα πράγμα, την άποψή μου για την εξωτερική πολιτική. Στα εξωτερικά θέματα για να κερδίσεις, απαιτούνται δύο πράγματα. Να έχεις το δίκαιο με το μέρος σου, ασφαλώς, αλλά και τα συμφέροντά σου να συμπίπτουν ει δυνατόν με τα συμφέροντα των άλλων, των περισσότερων τουλάχιστον. Αν συμβαίνει μόνο το ένα από τα δύο, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αν συμπίπτουν τα συμφέροντά των άλλων με τα δικά σου αλλά δεν έχεις το δίκαιο με το μέρος σου, τότε μπορεί βραχυπρόθεσμα να κερδίσεις αλλά μακροπρόθεσμα θα χάσεις. Αν έχεις το δίκιο με το μέρος σου και τα συμφέροντα των άλλων είναι εναντίον σου, τότε και βραχυχρόνια θα έχεις πρόβλημα. Αν όμως συμβαίνουν και τα δύο, τότε είσαι σε καλό δρόμο. Και εκεί πιστεύω ότι βρισκόμαστε σήμερα. Αλλά, το επαναλαμβάνω, χρειάζεται υπομονή, επιμονή, για να μην υπάρξει οποιοδήποτε λάθος από τη δική μας πλευρά.

Δημοσιογράφος: Σ' αυτό το μέτωπο δύνανται να προστεθούν και άλλες χώρες;

Α. Σαμαράς: Εμείς είμαστε ανοικτοί για όλες τις χώρες της περιοχής, γιατί πιστεύουμε ότι πρέπει αυτή η περιοχή να μην είναι χώρος αποσταθεροποιημένος, αλλά να υπάρξει μια σταθεροποίηση προς όφελος της ευρύτερης περιοχής, της Ευρώπης αλλά και προς όφελος όλου του κόσμου.

Δημοσιογράφος: Με δεδομένη την κορύφωση της τουρκικής προκλητικότητας, θα ήθελα μιαν απάντηση για το περιβόητο ενιαίο αμυντικό δόγμα. Μήπως είναι η κατάλληλη εποχή για να το επαναφέρετε;

Α. Σαμαράς: Πρώτα απ' όλα να σας πω ότι πρέπει να έχει τη γνώση ο κάθε Έλληνας, ότι από την ώρα που μπήκε η Κύπρος ως πλήρες μέλος της Ε.Ε., δημιουργούνται νέες δυνατότητες για την αμυντική της θωράκιση. Και από τη στιγμή που η ίδια η Ευρώπη έρχεται να ενισχύσει την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων που υπάρχουν σε κράτη μέλη, πιστεύω ότι δημιουργούνται ευνοϊκά περιθώρια και για την Κύπρο. Ασφαλώς η μετατόπιση των διεθνών συσχετισμών στον περίγυρό μας έχει κάποιο ρόλο να παίξει. Αλλά όλα αυτά, που σήμερα συμβαίνουν, ήταν αδιανόητα μερικά χρόνια πριν. Μερικά ήταν αδιανόητα μέχρι και τέσσερα χρόνια πριν. Εν πάση περιπτώσει, η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει στο πλευρό της Κύπρου. Αλλά οφείλω να πω ταυτόχρονα ότι τώρα σε νέες συνθήκες έχουμε και περισσότερες επιλογές -είναι θετικό αυτό που λέω- απ' ό,τι είχαμε στο παρελθόν.


Δημοσιογράφος: Να έρθω και λίγο στα εσωτερικά. Δηλώνετε σε όλους τους τόνους ότι εκλογές με αφορμή την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας θα ήταν καταστροφικές. Αυτό το λέτε με αφορμή μόνο τα οικονομικά της χώρας ή αφορά και τα εθνικά ζητήματα, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο;

Α. Σαμαράς: Αν ανακοπεί αυτή η πορεία της σταθεροποίησης και της ανάκαμψης, που είναι πολύ σημαντική για την οικονομία, το καταλαβαίνει ο καθένας -μην έχετε αμφιβολία- ότι αν βγαίναμε από αυτόν τον δρόμο των μεταρρυθμίσεων, της σοβαρότητας και της εξυγίανσης, τότε επόμενο είναι να επιστρέψεις σε μνημόνια, να μπεις στη διαδικασία της επαιτείας, της απομόνωσης της χώρας, της αίσθησης αδυναμίας της χώρας παγκοσμίως. Γιατί οι πάντες γράφουν γι’ αυτό. Γράφανε πριν, τώρα θα γράφουν δύο φορές, γιατί έχουμε φάει τον γάιδαρο, μας έμεινε η ουρά, αν επιστρέψουμε στον γάιδαρο θα είναι τραγικό. Και φοβάμαι ότι κάτι τέτοιο θα είχε φοβερές αρνητικές επιπτώσεις και στα εθνικά μας θέματα. Δηλαδή η Ελλάδα έχει ανακτήσει την αξιοπιστία της και στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο. Φανταστείτε τώρα η Ελλάδα να επιστρέψει στα ιλιγγιώδη ελλείμματα, την ανάγκη πρόσθετου δανεισμού, σε ανεξέλεγκτο χρέος. Εκεί που γίναμε προπύργιο σταθερότητας, να γίνουμε ο αδύναμος κρίκος ξανά, σε μια αποσταθεροποιημένη πλέον Μέση Ανατολή. Και, επομένως, ο καθένας αυτό να το σκεφτεί από μόνος του, ποια Ελλάδα θέλει. Την Ελλάδα της σοβαρότητας και της σταθερότητας ή την Ελλάδα, η οποία οδηγεί τον ελληνικό λαό σε μια βέβαιη χρεοκοπία. Και πότε η Ελλάδα είναι πιο ισχυρή; Νομίζω η απόφαση και η απάντηση είναι για τον κάθε Έλληνα ξεχωριστά.


Δημοσιογράφος: Και επειδή είμαστε και οι δύο χώρες στην επώδυνη διαδρομή των μνημονίων, η πείρα που έχετε αποκτήσει, είναι ότι υπάρχει τελικά περιθώριο διαπραγμάτευσης με την Τρόικα; Ή θα πρέπει κανείς να ακολουθεί πιστά τις οδηγίες προκειμένου να περάσει από αυτό το δράμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα;

Α. Σαμαράς: Κοιτάξετε, σημασία έχει κανείς να ενισχύει τη χώρα του, να ενισχύει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, να μη χρειάζεται να σε στηρίξουν οι άλλοι με δανεικά. Αν δεν έχεις ανάγκη από δανεικά, τότε δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς. Αν το πρόγραμμά σου, η θέση σου, οι απόψεις σου είναι το αντίθετο, τότε δυστυχώς θα εξαρτηθείς περισσότερο από τα δανεικά που θα έπρεπε να αποφεύγεις. Και να σας πω πρακτικά, καθαρά πολιτικά, ότι κανείς δεν σώζει κάποιον που δεν θέλει να σωθεί. Και κανείς από τους άλλους δεν σέβεται όποιον ζητάει συνέχεια από τους άλλους να τον σώσουν. Αν δείξεις ότι θέλεις να σταθεί η χώρα σου στα πόδια της και το αποδείξεις έμπρακτα, νομίζω ότι τελικά θα βρεθούν πολλοί να σε στηρίξουν. Αν αντίθετα δείξεις ότι το μόνο που σε ενδιαφέρει ως άποψη, ως ιδεολογία, ως κόμμα, ως ό,τι θέλετε, είναι να συνεχίσεις τις αμαρτίες του παρελθόντος, τότε δεν θα σε στηρίξει κανένας και τελικά οι πάντες θα είναι εναντίον σου.

Νομίζω ότι και η Ελλάδα και η Κύπρος έχουν τη δυνατότητα να σταθούν στα πόδια τους και να επιτελέσουν αυτό το πραγματικά οικονομικό θαύμα. Για το οποίο ήδη μιλάει ο κόσμος, ότι δηλαδή βγήκαμε και βγήκαμε πολύ πιο γρήγορα απ' ό,τι ανέμεναν. Και για την Κύπρο και για την Ελλάδα. Θα έλεγα ότι μαζί αποδεικνύουμε ότι υπάρχει το δαιμόνιο του Έλληνα. Αλλά έχουμε και έναν κοινό παρονομαστή, τον φυσικό πλούτο, τη θέση μας στον γεωπολιτικό χάρτη και επομένως το να σταθούμε στα πόδια μας δεν είναι θέμα διαπραγμάτευσης με τους άλλους. Είναι θέμα να το πάρουμε εμείς απόφαση, να βάλουμε τάξη στο σπιτικό μας και πιστεύω ότι αν το κάνει και η Ελλάδα και η Κύπρος, τότε τα δύσκολα θα περάσουν γρήγορα. Και εφόσον ολοκληρώσουμε αυτόν τον δρόμο θα είμαστε ακόμη πιο δυνατοί απ' ό,τι ήμασταν πριν. Και πολύ πιο αξιοσέβαστοι. Φτάνει να μην πέσουμε, όπως σας είπα, στα ίδια λάθη, γιατί τώρα δεν θα υπάρχει ούτε δικαιολογία.
Το πρόβλημα δεν είναι, για μένα, τι θα διαπραγματευτούμε με τους άλλους, αλλά τι απόφαση θα πάρουμε για τον δικό μας εαυτό. Αν δεν πιστέψουμε στις μεγάλες δυνατότητές μας. Και εγώ πιστεύω ότι αν ο Έλληνας πιστέψει στη δύναμή του, μπορεί να καταφέρει τα πάντα. Να σας το πω πρακτικότερα, για κάποιο οποιοδήποτε κόμμα που λέει τα αντίθετα. Είδατε προχθές τι αναταράξεις δημιουργήθηκαν στις αγορές όταν βγήκε προς τα έξω η εικόνα ότι δεν υπάρχει η αίσθηση σωσιβίου αν κάτι συμβεί σε μια χώρα. Αυτό τι σημαίνει; Αν εσένα η θέση σου είναι ότι πας στην τρικυμία μόνος σου, επόμενο είναι οι αγορές να δημιουργήσουν μια τρικυμία σε βάρος σου. Αυτό είναι φυσιολογικό και γίνεται εντός δευτερολέπτων. Οι αγορές δεν παίρνουν χαμπάρι από πολιτικές αλλά κινούνται από μόνες τους σε δευτερόλεπτα. Επομένως ένα τέτοιο κόμμα, που πιστεύει τα ανάποδα από αυτά που σας λέω, στις αγορές δεν μπορεί να βγει. Στους δανειστές για να πάει θα χρειάζεται όρους, προϋποθέσεις και μνημόνια, που κάποιοι λένε δεν τα δέχονται με τίποτα. Άρα στις αγορές δεν μπορείς να πας, στους δανειστές δεν μπορείς να πας, από πού θα βρεις χρήματα; Και εδώ δεν είναι μόνο η Ελλάδα που χρειάζεται τα χρήματα. Τα χρειάζονται και άλλες χώρες. Υπάρχει ανταγωνισμός. Επομένως οδηγείς την κατάσταση σε χρεοκοπία. Είναι το ανάποδο από αυτό που διδάσκει πια η σύγχρονη ιστορία μας ότι πρέπει να αποφύγουμε. Και γι’ αυτόν τον λόγο πιστεύω πραγματικά ότι το αποφεύγουμε μόνο με τη σοβαρότητα, τη δοκιμασία που περάσαμε να την κάνουμε εμπειρία μας χρήσιμη για τον καθένα, να καταλάβει ο καθένας ότι κανείς δεν ήθελε να μπούμε σε τέτοιες βαθιές θυσίες που περάσαμε. Αλλά, από την άλλη πλευρά, αυτήν την ώρα πια που είμαστε στην έξοδο από το τούνελ, πρέπει να δείξουμε τη σοβαρότητα που απαιτούν οι στιγμές, να κερδίσουμε για πάντα αυτήν την αξιοπιστία που ήδη έχουμε κερδίσει, και να προχωρήσουμε για τον έναν και μόνο δρόμο που υπάρχει, που είναι ο δρόμος της ανάπτυξης. Και αυτό μόνο μετράει πλέον. Γιατί η ανάπτυξη είναι η μόνη που θα ρίξει την ανεργία. Και εσείς στην Κύπρο το ζήσατε, και εμείς. Σας διαβεβαιώνω ότι τελευταία η ανεργία έχει πέσει μόνο στο 26 από το 28%, πέφτει αργά, επώδυνα, αλλά πάντως πέφτει και αυτός είναι ο μόνος δρόμος.


Δημοσιογράφος: Συνεπώς, με ποιο μήνυμα επισκέπτεστε τη Μεγαλόνησο, κύριε Πρωθυπουργέ;

Α. Σαμαράς: Οι Κύπριοι και η Κύπρος ξέρουν και την αγάπη μου και την απόλυτη συμπαράστασή μου σε κάθε πρόβλημα που υπάρχει. Και το γεγονός ότι από τα πρώτα βήματα της πολιτικής μου μέχρι σήμερα έχω αποδείξει αφοσίωση, όχι στην Κύπρο απλά το χρυσοπράσινο φύλλο της καρδιάς μας, αλλά στην Κύπρο των αγωνιστών, στην Κύπρο που έχει δείξει τις πιο όμορφες, τραγικές αλλά και πιο ένδοξες σελίδες του Ελληνισμού. Είμαστε ένα πράγμα, και με αυτό μες στην καρδιά μου έρχομαι στην Κύπρο. Και ξέρω ότι θα ακούσω τον ίδιο Εθνικό Ύμνο.

Επισυνάπτεται το link του βίντεο της συνέντευξης:



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tι είναι η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της. Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι δύο (22) χρόνια, στήριζε και στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, προέβαλε με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό τόσο της Τοπικής όσο και της Κεντρικής Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε και πράττει το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε και οφείλει.

=Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι δύο ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης –πολίτης, φιλοξενήθηκε στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», στην σημερινή ηλεκτρονική έκδοσή της, είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν τυγχάνει οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν έχει χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Τυγχάνει όμως του Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη, πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διέγραψε μια αξιοζήλευτη πορεία και προχώρησε με μοναδική επιτυχία στην ηλεκτρονική παρουσία -με παγκόσμια εμβέλεια- της έκδοσης «ΑΘΥΒΟΛΕΣ 2003-2022», μια φιλόδοξη ΚΡΗΤΙΚΗ Πολιτιστική Παρουσία όχι μόνο για την Κρήτη, όχι μόνο για την Χώρα μας, αλλά όλη την Γη, όπου ζουν και αναπνέουν μοναδικά παιδιά της, οι Κρήτες και οι Κρήσσες της και ανθίζουν σαν λουλούδια τα Ήθη και τα Έθιμά της.

Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διεκδίκησε και κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσιδύο ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

Acharnon Gordium Bond

Acharnon Gordium Bond
Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

Η "ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ" ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ

AΡΘΡΑ «Αcharneon Gordium Bond» blog ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ στον ΔήμοΑχαρνών

1)ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: «..ως προς τη λειτουργία του νέου Κοιμητηρίου Δήμου Αχαρνών»

https://politikinews.blogspot.gr/2018/02/blog-post_99.html

2)ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ: "ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΟ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΥΛΙΖΑΣ"; ρωτούν ξανά και ξανά οι δημότες Αχαρνών!ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;;;

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post.html

3)ΑΧΑΡΝΕΣ: ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ2007 ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟ

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/2007.html

π.Δημάρχου κ. ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟΥ, προφίλ:

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_27.html

ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ Αcharnes Gordium Bond:απάντηση σε αναγνώστη: -«Γιατί δεν υπάρχουν Εφημερίδες σε μια τόσο μεγάλη πόλη;»

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond.html

Πως κατασκευάζονται "ένοχοι" ..σενάρια απίστευτα..

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond-1.html


Άγνωστη έως σήμερα η μοίρα των ΚΟΙΝΣΕΠ που ιδρύθηκαν απο το δίδυμο "ΝΤΟΥΡΟΣ ΚΡΗΜΝΙΑΝΙΩΤΗΣ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_84.html

"Acharnes Gordium Bond": απαντήσεις σε αναγνώστες

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_49.html

"Acharnon Gordium Bond":επερχόμενο άρθρο με τίτλο "ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_14.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharnes Gordium Bond:"Ο ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΓΚΤΟΣ.." γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝAΚΗ σε ταλαίπωρο αναγνώστη

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharne-gordium-bond.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharneon Gordium Bond: απάντηση σε αναγνώστη για τον ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ-ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ και υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharneon-gordium-bondq.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharnon Gordium Bond:Άγνωστη έως σήμερα η μοίρα των ΚΟΙΝΣΕΠ που ιδρύθηκαν απο το δίδυμο "ΝΤΟΥΡΟΣ ΚΡΗΜΝΙΑΝΙΩΤΗΣ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_84.html

ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ Ανοιχτή Επιστολή προς τα μέλη του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-Διοικητικού Συμβουλίου Αχαρνών με θέμα:"...ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ από τον τ. Δήμαρχο κ. ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_80.html

Αcharnes Gordium Bond-Για την ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και την ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ "Σενάριο 1ο: Γράφει η σεναριογράφος Μ.Χ.Β"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond-1.html

ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ BLOG THΣ:Η ΦΙΜΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ «ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ» ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharneon-gordium-bond-blog.html

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ-ΠΑΡΝΗΘΑΣ ΑΠΟ ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΟΥΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ ΓΗΣ

Το έχω γράψει πολλές φορές και θα το γράψω και τώρα που καίγεται η Βαρυμπόμπη. Το ήξερα, το περίμενα. Οι καταπατητές της περιοχής που δρούν εδώ και δεκάδες χρόνια ανενόχλητοι στην περιοχή της Βαρυμπόμπης δεν έχουν σταματημό, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΓΧΟ.

Θέλοντας να πουλήσουν ό,τι ακόμα προλάβουν και ιδιαίτερα «ΔΙΑ ΛΟΓΟΥ» χωρίς συμβόλαια και νόμιμες διαδικασίες, δεν θα αφήσουν ούτε ένα χλωρό φύλλο ούτε στην Βαρυμπόμπη ούτε στην Πάρνηθα. Αυτό που τους εμποδίζει είναι ο χαρακτηρισμός «δασικά» των εκτάσεων και αυτόν θα πολεμήσουν με τον δικό τους «μοναδικό» τρόπο. Οι «κωφοί» του τόπου, τα πουλημένα τομάρια που συναινούν δια της σιωπής τους, ή «μυξοκλαίνε» για τα καμένα δάση έχουν τεράστια ευθύνη. Κανείς δεν τους πιστεύει πια και η Πάρνηθα είναι ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ αν δεν γίνει κάτι. Από ποιους; Μόνο στον Δένδια έχω αυτή την στιγμή εμπιστοσύνη, σε κανέναν άλλον. Όλα στον τόπο μου ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΟΥΛΗΘΕΙ εδώ και 30 χρόνια. Αποχαιρετήστε για πάντα την Πάρνηθα ΑΝ Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ, ποιοι τις κάνουν, με ποιο τρόπο, ποιοι ενέχονται, τι περιουσίες έχουν αποκτήσει, πως πουλάνε, τι έχει απομείνει για να πωληθεί.

Και μόνο αν η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ κινηθεί ΑΜΕΣΩΣ. Αλλιώς, η Πάρνηθα είναι ήδη ΧΘΕΣ. Όπως και η Βαρυμπόμπη.

ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ