Τι είναι το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT;
To Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο
Αθηνών, υποστηρίζοντας ενεργά, τις πρωτοβουλίες επικοινωνίας και
πληροφόρησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα λειτουργήσει στις εγκαταστάσεις
του, το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT,
για την περίοδο 2013 – 2017. Το Κέντρο είναι μέρος ενός ευρύτερου
πανευρωπαïκού Δικτύου Κέντρων Πληροφόρησης, τα οποία στην Ελλάδα
απαριθμούνται συνολικά σε 19, ενώ σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής
Ένωσης σε 500.
Σκοπός των Κέντρων Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT,
είναι να αποτελέσουν διαύλους επικοινωνίας με όλα τα θεσμικά όργανα της
Ένωσης, καθώς και να υποστηρίξουν και να συμπληρώσουν το έργο των
Αντιπροσωπειών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των Γραφείων Ενημέρωσης του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στα κράτη - μέλη σε τοπικό και περιφερειακό
επίπεδο. Υπάγονται στη Γενική Δ/νση Επικοινωνίας της ΕΕ και βρίσκονται
υπό τον συντονισμό και την εποπτεία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής σε κάθε κράτος – μέλος..
Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT, προωθεί ειδικότερα, την Ευρωπαïκή πληροφόρηση, μέσω της παροχής υπηρεσιών μιας στάσης - “one–stop-shop” υπηρεσίες,
λειτουργώντας ως ένα πρώτο σημείο εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τους
πολίτες και την τοπική κοινωνία, παρέχοντάς ενημέρωση, συμβουλές και
απαντήσεις σε ερωτήματα, για τις πολιτικές, τις δραστηριότητες, τα
προγράμματα και τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως:
-
Την οργάνωση και τη λειτουργία των των θεσμικών οργάνων της Ένωσης
-
Την ευρωπαïκή νομοθεσία και νομολογία
-
Τα δικαιώματα των ευρωπαίων πολιτών
-
Τις δυνατότητες συμμετοχής των πολιτών στη χάραξη και τη διαμόρφωση των ευρωπαïκών πολιτικών
-
Τα προγράμματα που προωθεί και υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και τις προϋποθέσεις ωφέλειας και χρηματοδότησης απ’ αυτά
-
Θέματα καθημερινής ζωής και διαβίωσης σε
κάποιο από τα Κράτη – μέλη της Ένωσης, όπως θέματα εκπαίδευσης,
αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, εργασιακών δικαιωμάτων, κανόνων
αγοραπωλησιών, μετακίνησης, διαμονής, υγείας, ασφάλισης, κ.ά.
Ποιες υπηρεσίες παρέχει το Κέντρο EUROPE DIRECT;
Το οργανωμένο help desk και τα εξειδικευμένα στελέχη του ΚέντρουEUROPE DIRECT του Ε.Β.Ε.Α., παρέχουν σε κάθε ενδιαφερόμενο:
-
Συμβουλές και απαντήσεις σε ερωτήματα, σε σύντομο χρόνο
-
Οδηγίες για τις πληροφορίες που αναζητούν και
στοχευμένη καθοδήγηση, προκειμένου να απευθύνονται στους αρμόδιους
οργανισμούς ή σε άλλα ευρωπαϊκά Δίκτυα εξειδικευμένης πληροφόρησης και
να έχουν άμεσες, υπεύθυνες και ευκρινείς απαντήσεις στα ερωτήματά τους
-
Ενημερωτικά φυλλάδια και τις εκδόσεις των θεσμικών οργάνων της Ένωσης
-
Διαδικτυακή πρόσβαση σε χρήσιμη πληροφόρηση
για ένα εύρος σημαντικών θεμάτων και δραστηριοτήτων της ΕΕ που καλύπτουν
επιμέρους τομείς της ευρωπαïκής ολοκλήρωσης.
Ακολουθώντας, επίσης, μια δυναμική πολιτική
ενημέρωσης, το Κέντρο διοργανώνει σε τακτά διαστήματα ενημερωτικές
εκδηλώσεις για θέματα της ευρωπαïκής επικαιρότητας που θα είναι
ανοικτές στο ευρύ κοινό, ενισχύοντας μ’ αυτό τον τρόπο, το διάλογο, τη
διάδραση με τοπικούς και περιφερειακούς φορείς και προωθώντας τη
συμμετοχικότητα του πολίτη στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων του και στη
διαμόρφωση των ευρωπαïκών πολιτικών
Το Κέντρο Πληροφόρησης Europe Direct,
συμβάλλει, ακόμη, στη διάχυση της πληροφόρησης των δραστηριοτήτων της
Ευρωπαϊκής Ένωσης ή γενικότερα, θεμάτων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, μέσω
της παραγωγής σχετικής αρθρογραφίας που θα αναρτάται, είτε στις εκδόσεις
του Επιμελητηρίου, είτε στην ιστοσελίδα του Κέντρου ή στο αντίστοιχο
News letter, το οποίο θα αποστέλλεται στις επιχειρήσεις – μέλη του
Επιμελητηρίου, σε θεσμικούς φορείς, σε φορείς της τοπικής κοινότητας, σε
εμπορο-βιομηχανικές ή άλλες κοινωνικές οργανώσεις, καθώς και σε κάθε
ενδιαφερόμενο.
Τι δεν μπορεί να κάνει το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct;
-
Να υποβάλλει ή να διαβιβάσει καταγγελίες για
λογαριασμό ενδιαφερόμενου, μπορεί, ωστόσο να τον καθοδηγήσει σε ποιον
αρμόδιο φορέα να απευθυνθεί.
-
Να εκφράζει άποψη επί συγκεκριμένων θεμάτων που αφορούν στην πολιτική ή τις θέσεις της ΕΕ.
-
Να παρέχει ερμηνεία της ευρωπαïκής νομοθεσίας.
Πως να επικοινωνήσετε με το Κέντρο EUROPE DIRECT ;
Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Ε.Β.Ε.Α, επί της οδού Ακαδημίας 7, στην Αθήνα, στον 5ο όροφο του κτιρίου,
όπου κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απευθύνεται για την πληροφόρηση που
αναζητά, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, όπως αναγράφονται παρακάτω:
Δευτ. & Τετ.: 9.00 – 18.00 και Τρ.- Πέμ.- Παρ.: 9.00 – 15.00.
Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ζητούν πληροφορίες, επικοινωνώντας στα τηλέφωνα του Κέντρου:
Όλες οι υπηρεσίες του Κέντρου, προσφέρονται δωρεάν
και μπορεί να τις αξιοποιήσει κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, φορέας ή υπηρεσία
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν, επίσης, να επικοινωνούν με την κεντρική υπηρεσία πληροφόρησης του Δικτύου Europe Direct. στο τηλέφωνο 00 800 6 7 8 9 10 11,
χωρίς χρέωση, από οπουδήποτε στην ΕΕ και σε οποιαδήποτε επίσημη γλώσσα
της ΕΕ, από Δευτ. – Παρ., τις ώρες 10.00 – 19.30 (ώρα Ελλάδος), ή να αναζητούν πληροφόρηση στην ιστοσελίδα του Κέντρου μας:
ή στην ιστοσελίδα της Κεντρικής Υπηρεσίας του Δικτύου Europe Direct:
Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί, επίσης, να αναζητά χρήσιμες πληροφορίες
για τα δικαιώματά του ως ευρωπαίος πολίτης ή για τις πολιτικές, τα
προγράμματα, καθώς και τις προσφερόμενες υπηρεσίες της Ένωσης,
στην Κεντρική Ιστοσελιδα της ΕΕ:
Το Κέντρο Πληροφόρησης Europe Direct E.B.E.A.
συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου