Συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα το «Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού – Από την Καταγραφή στη Δράση».
Ο υφυπουργός κ. Σ. Κεδίκογλου παρουσίασε τη νέα Συντονιστική Επιτροπή του Παρατηρητηρίου και την εγκύκλιο για τη δράση του Παρατηρητηρίου, ανέφερε ότι τροποποιείται το Τεχνικό Δελτίο στο πλαίσιο μιας περισσότερο μαθητοκεντρικής προσέγγισης και υπέγραψε σύμφωνα συνεργασίας με το «Χαμόγελο του Παιδιού» και την «Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου».
Το λόγο έλαβαν ακόμη ο Πρόεδρος της νέας Συντονιστικής Επιτροπής του Παρατηρητηρίου, κ. Π. Βεντήρης, η Συντονίστρια Δράσεων από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, κ. Ζ. Κρόκου, ο Πρόεδρος από το «Χαμόγελο του Παιδιού», κ. Κ. Γιαννόπουλος και ο επιστημονικός υπεύθυνος της «Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου», καθηγητής κ. Ι. Τσιάντης.
Στη σύντομη ομιλία του ο υφυπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Έχω δηλώσει από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα ως Υφυπουργός Παιδείας ότι τα ζητήματα της πρόληψης και της αντιμετώπισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα στην πολιτική μου ατζέντα. Η εικόνα που μου μεταφέρεται από τα σχολεία, δυστυχώς, δεν είναι καθόλου ευχάριστη. Μέσα στις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που ζούμε, η ένταση φαίνεται να έχει μεταφερθεί και στα σχολεία.
Θέλω να τονίσω ότι η όποια πρωτοβουλία μας σχετικά με τα θέματα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού διαπνέεται από δύο βασικές αρχές:
Πρώτον, από τον σεβασμό στην διαφορετικότητα. Είναι βαθιά μας πεποίθηση ότι είτε μιλάμε για το πιο απλό κρούσμα bullying είτε για ακραίες περιπτώσεις ρατσιστικής βίας, το να κατανοήσουμε ότι όχι μόνο πρέπει να ανεχθούμε, αλλά έχουμε να κερδίσουμε από τη μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου είναι πραγματικά κρίσιμο.
Δεύτερον, στόχος μας είναι να φτάσουμε στον μαθητή και να σπάσουμε τη σιωπή. Φροντίζουμε μεν για τη διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού πλαισίου για τα κρούσματα βίας και εκφοβισμού, αλλά όλα αυτά δεν έχουν νόημα αν το bullying –και μαζί με αυτό οι γενεσιουργές αιτίες του- δεν βγουν στο φως.
Ξέρουμε ότι το ζήτημα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού προϋπάρχει του Παρατηρητηρίου και έχει ήδη απασχολήσει φορείς, εκπαιδευτικούς και πανεπιστήμια. Στόχος του Παρατηρητηρίου είναι να εκμεταλλευτεί αυτήν την εμπειρία, να συντονίσει τις δράσεις επιμέρους φορέων υπό τη σκέπη του Υπουργείου Παιδείας και τελικά να συμβάλλει στην κατά το δυνατό πιο ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του φαινομένου.
Ενδεικτικά σας αναφέρω κάποιες ενέργειες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση:
- Συνάντηση με τους 13 Συντονιστές Δράσεων από όλη την Ελλάδα, όπου συζητήθηκαν εκτενώς οι εμπειρίες των Συντονιστών, οι δράσεις και τα δίκτυα που έχουν αναπτύξει. Επίσης, πραγματοποιήθηκε εκπαίδευση των Συντονιστών από το Χαμόγελο του Παιδιού.
- Συγκροτήθηκε εκ νέου η Συντονιστική Επιτροπή του Παρατηρητηρίου – επελέγη πιο μικρό σχήμα τόσο για να είναι πιο αποτελεσματική η λειτουργία της Επιτροπής όσο και λόγω της συγκρότησης της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής του Παρατηρητηρίου, που πλέον καλύπτει το αμιγώς επιστημονικό σκέλος των δράσεων του Παρατηρητηρίου.
- Υπεγράφη εγκύκλιος που αφορά τη δράση του Παρατηρητηρίου. Ορίζεται ότι κεντρικό ρόλο σε θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού έχουν οι Συντονιστές Δράσεων ως ‘φάροι’ του Παρατηρητηρίου ανά την Ελλάδα. Επίσης, δεδομένου ότι έχει αποδειχθεί ότι θα πρέπει να προτιμάται η αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων μέσα στη σχολική μονάδα, ζητούμε από τα σχολεία να ορίσουν ως υπεύθυνο έναν εκπαιδευτικό.
- Υπογράψαμε μνημόνια συνεργασίας με το Χαμόγελο του Παιδιού και με την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου. Οι φορείς αυτοί, ο καθένας με τη δική του προσέγγιση και διαδρομή, έχουν σημαντική εμπειρία σε θέματα βίας και εκφοβισμού.
- Έχουμε δρομολογήσει την τροποποίηση του Τεχνικού Δελτίου που αφορά το Παρατηρητήριο – στόχος μας είναι μία πιο μαθητοκεντρική προσέγγιση. Είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα bullying, αλλά είναι εξίσου αναγκαίο να φτάσουμε με την ανάπτυξη δράσεων στον μαθητή.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου