
«Κυρίες και Κύριοι,
Η σημερινή παρουσίαση της έκθεσης αξιολόγησης της Παγκόσμιας Τράπεζας, καταδεικνύει δύο πράγματα:
Αφενός πως τηρείται ο προγραμματισμός της ελληνικής κυβέρνησης σχετικά με τις διαρθρωτικές αλλαγές.
Αφετέρου πως η συνεργασία μας τόσο με την αγορά όσο και με φορείς διεθνούς κύρουςαποδίδει χειροπιαστό αποτέλεσμα.
Διότι ειδικά ο τομέας των logistics είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για την οικονομία.
Επιτρέψτε μου, όμως, να πω ότι συχνά ακούω να διατυπώνεται ευγενικά από τους συνομιλητές μου, μια απορία:
«Γιατί δίνετε τόση έμφαση στα logistics» ;
Πράγματι, οι αιτίες για κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με το θέμα , δεν είναι τόσο προφανείς.
Όμως, εάν κάποιος δει κάπως προσεκτικότερα, εύκολα θα διακρίνει τρεις τουλάχιστον βασικούς λόγους για να ενισχύσουμε τον κλάδο των logistics:
Πρώτον, η γεωγραφική θέση της χώρας:
Καθένας μας ξέρει πως η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων.
Επιπλέον είναι γνωστό πως ο Πειραιάς είναι ένα από τα μεγαλύτερα και το πλέον αξιοποιήσιμο λιμάνι της Μεσογείου.
Και μαζί με τη Θεσσαλονίκη, βρίσκονται πάνω σε έναν εκ των κυριότερων διαδρόμων της ναυσιπλοΐας και πάνω στους κεντρικούς άξονες που συνδέουν την Δυτική με την αναπτυσσόμενη, Ανατολική Ευρώπη.
Αυτό είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας που πρέπει επιτέλους να αξιοποιήσουμε.
Δεύτερον: Καλύτερα logistics σημαίνουν ανταγωνιστικότητα και περισσότερες εξαγωγές.
Μειώνοντας το κόστος και το χρόνο στις διαδικασίες, αγοράζουμε φθηνότερα από το εξωτερικό και πουλάμε περισσότερα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές.
Με την αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου, επίσης, μπορούμε να ενισχύσουμε τη συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων, να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακος και να διευκολυνθούν ιδιαίτερα οι ΜμΕ.
Έτσι μειώνουμε το εμπορικό μας έλλειμμα και δημιουργούμε νέα έσοδα για τις επιχειρήσεις μας και τη χώρα.
Τρίτον: Καλύτερα logistics σημαίνουν νέες επενδύσεις και νέες δουλειές για τους ανέργους.
Το καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό μας, οι υποδομές, αλλά και η ελληνική ναυτιλία, συντελούν ώστε η πατρίδα μας να αποτελέσει πόλο έλξης για τους διεθνείς επενδυτές που θέλουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Βελτιώνοντας το επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον, προσελκύουμε επίσης «παίκτες» απότις αναδυόμενες αγορές που έχουν έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό και δημιουργούν σήμερα νέα εμπορικά δίκτυα.
Γι’ αυτούς τους λόγους, λοιπόν, κεντρικός στόχος της Εθνικής μας Στρατηγικής για τα Logisticsείναι να καταστεί η πατρίδα μας το σημαντικότερο κέντρο logistics στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.
Ο στόχος είναι εφικτός:
Το επιβεβαιώνουν, οι διεθνείς μελέτες (π.χ. της Mc Kinsey), αλλά και η ήδη δυναμική παρουσία ορισμένων ξένων επενδυτών.
Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, εντάσσονται πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που προηγήθηκαν:
- τόσο σε επίπεδο υποδομών, στις χερσαίες μεταφορές και τα λιμάνια, όπου αρμόδιο είναι πλέον το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και ο κ. Χρυσοχοϊδης
- όσο και στην απελευθέρωση αγορών (φορτηγά μεγάλου και μικρού τονάζ) και τις αποκρατικοποιήσεις, με τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού/ κανονιστικού πλαισίου , για να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ στην παραχώρηση χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμανιών, καθώς και στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Έτσι θα δημιουργηθούν και μεταξύ των επιχειρήσεων, νέες συνέργειες που αποτελούν βασικό εργαλείο ανάπτυξης.
Παράλληλα, ήδη από το Μάρτιο συγκροτήθηκε η Μόνιμη Επιτροπή Logistics, για τονεκσυγχρονισμό του σχετικού νομοθετικού πλαισίου με ισχυρή την παρουσία του ιδιωτικού τομέα – χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ομάδα Πρωτοβουλίας του ΣΕΒ.
Κλειδί, όμως, για τη στρατηγική μας, αποτελεί η συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα για την ανταγωνιστικότητα.
Εδώ εντάσσεται και η κοινή δράση της Κυβέρνησης με την Παγκόσμια Τράπεζα, τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics και τις σχετικές Ομάδες Εργασίας, για την ανάπτυξη του κλάδου.
Μία προκαταρκτική αξιολόγηση δρομολογήθηκε από τον Ιανουάριο.
Και η προετοιμασία που έγινε, όλους αυτούς τους μήνες αποδίδει τώρα καρπούς.
Έχουμε σήμερα στα χέρια μας, την Έκθεση Αξιολόγησης της Παγκόσμιας Τράπεζας, που εντοπίζει όλες τις δυνατότητες, αλλά και τις αδυναμίες του κλάδου.
Ταυτόχρονα προτείνονται βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για την ανάπτυξη των logistics.
Έμφαση δίνεται: στη βελτίωση των υποδομών, στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, στην ενίσχυση του ανταγωνισμού και στην απλοποίηση των αδειοδοτήσεων.
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλους όσοι βοήθησαν στο να παραχθεί τόσο γρήγορα, αυτό το αποτέλεσμα: τα στελέχη της Μόνιμης Επιτροπής, των συναρμόδιων Υπουργείων και ιδιαίτερα εκείνων της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Θα μελετήσουμε σε βάθος την Έκθεση και τις προτάσεις που περιέχει.
Από εκεί και πέρα, ως κυβέρνηση, θα οριστικοποιήσουμε και θα παρουσιάσουμε την Εθνική Στρατηγική για τα logistics, μέχρι το τέλος του έτους.
Αμέσως μετά, χωρίς καθυστερήσεις, θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο, που αφορά στον κλάδο, όπως π.χ. για τις αδειοδοτήσεις σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας και για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των επιχειρηματικών κέντρων.
Από πλευράς μας, θα συνεχίσουμε να κινούμαστε γρήγορα για να έχουμε άμεσα, απτό αποτέλεσμα.
Και πράγματι μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Άλλωστε, πριν από μερικές μέρες, η Ελλάδα βελτίωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά, την κατάταξή της στην έκθεση «Doing Business« της Παγκόσμιας Τράπεζας.
Ανέβηκε κατά έξι ακόμη θέσεις και κατατάσσεται πλέον 72η στις 189 χώρες -συνολικά έχει ανέβει κατά 28 θέσεις, τα τελευταία δυο χρόνια.
Ασφαλώς αυτό δεν μας αρκεί- έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας.
Αλλά δείχνει πως η δουλειά για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας, αποδίδει και γι” αυτό συνεχίζουμε με δράσεις σαν τη σημερινή.
Για να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις και νέες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες που σήμερα δοκιμάζονται.
Με τις σκέψεις αυτές, θέλω και πάλι να σας ευχαριστήσω όλους και ευελπιστώ η συνεργασία μας να συνεχισθεί με τον ίδιο παραγωγικό τρόπο».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου