ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΧΡΥΣΑΣ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ
Τηλ: 2310-222610
Φαξ: 2310-272967
E-mail: chrysaar@otenet.gr
Θεσσαλονίκη 19-5-2011
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΜΟΝΟ ΑΓΟΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ ΚΛΕΙΣΤΟΙ
Η ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
«Στην Ελλάδα που
διαθέτει το ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα της πολυνησίας και ενός σπάνιου
θαλάσσιου μετώπου δεν νοείται να υπάρχουν σήμερα άγονες γραμμές. Μπορεί να
υπάρχουν μόνο άγονες πολιτικές που δεν αντιλαμβάνονται τη σημασία που έχουν οι
ανοιχτοί θαλάσσιοι δρόμοι στην ανάπτυξη της κάθε περιοχής». Αυτά ανέφερε η
βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκη Χρύσα Αράπογλου σήμερα στην βουλή στο πλαίσιο
συζήτησης επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε για την ακτοπλοϊκή απομόνωση της
Θεσσαλονίκης. «Η Θεσσαλονίκη που φιλοδοξούμε να καταστεί πρωτεύουσα των
Βαλκανίων, η πόλη με το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στην χώρα, φέτος διαθέτει το
«προνόμιο» της μία και μοναδικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης που το καλοκαίρι και στην
καλύτερη περίπτωση για δύο μήνες θα αυξηθούν σε τρεις. Έτσι πόλη για μία ακόμα
φορά δεν θα έχει καμία δυνατότητα σύνδεσης με τα νησιά των Κυκλάδων και την
Κρήτη ενώ ακόμα και στις γειτονικές Σποράδες η επικοινωνία θα γίνεται με πλοία
της συμβατικής γραμμής, για τέσσερις μήνες, μια φορά την εβδομάδα. Αυτή η
ακτοπλοϊκή απομόνωση έχει σημαντικές επιπτώσεις όχι μόνο στην εμπορική και
τουριστική εικόνα της πόλης αλλα και στην αναπτυξιακή της πορεία.»
Επισυνάπτεται το
πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης
ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΑΣΟΚ
Α΄
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ
ΑΛΙΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ: Ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης
Χρόνο με το χρόνο,
μειώνονται με γεωμετρική πρόοδο οι ακτοπλοϊκές γραμμές που συνδέουν το λιμάνι
της Θεσσαλονίκης με τη νησιωτική Ελλάδα. Μόλις
τρία δρομολόγια πλοίων την εβδομάδα θα εκτελούνται φέτος το καλοκαίρι από το
λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό τα νησιά του Αιγαίου και μάλιστα μόνο για Ιούλιο και Αύγουστο, θα υπάρχει
ένα δρομολόγιο την εβδομάδα για Αλόννησο – Σκόπελο – Σκιάθο!!! Δεν θα
υπάρχουν (όπως μέχρι πέρσι) τα «ιπτάμενα δελφίνια» για τις Βόρειες Σποράδες,
ούτε βέβαια οι συνδέσεις με Κυκλάδες – Κρήτη και Δωδεκάνησα.
Με την ελαχιστοποίηση (σχεδόν μηδενισμό) των ακτοπλοϊκών συνδέσεων:
· Πλήττεται η τουριστική κίνηση νησιών του Αιγαίου, καθιστώντας σχεδόν απαγορευτικές, από άποψη κόστους, τις διακοπές σε αυτά για τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις, δεδομένου και του κόστους των αεροπορικών μεταφορών και των επίσης ελαχίστων αεροπορικών δρομολογίων από τη Θεσσαλονίκη.
· Πλήττεται η μετακίνηση εμπορευμάτων από και προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου καθώς – σύμφωνα με μεταφορικές εταιρείες – η ακτοπλοϊκή μεταφορά από Θεσσαλονίκη θα ήταν περίπου 35% φτηνότερη από αυτήν που γίνεται οδικώς μέχρι Βόλο ή Πειραιά για να πάρουν από εκεί το πλοίο.
· Πλήττεται η αγορά της Θεσσαλονίκης από την απομόνωση των νησιών καθώς αρκετοί κάτοικοί τους θα την επισκέπτονταν για τις αγορές τους.
· Υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο ο ήδη υποβαθμισμένος επιβατικός λιμένας της Θεσσαλονίκης, με τα δρομολόγια να μειώνονται και να τείνουν προς τον μηδενισμό τους.
· Επιβαρύνεται ιδιαίτερα το εθνικό οδικό δίκτυο από τη Βόρεια Ελλάδα προς τον Πειραιά και τον Βόλο, αυξάνοντας τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
- Έχουν
σταθμιστεί οι επιπτώσεις στην οικονομία και στον τουρισμό της Βόρειας Ελλάδας αλλά και των νησιών
του Αιγαίου από τη συρρίκνωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης
και πώς πρόκειται να αντιμετωπισθούν;
- Με ποιό
τρόπο θα αντιμετωπιστεί η ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης;
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 09-05-2011
Χρύσα
Αράπογλου
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α’ Θεσσαλονίκης