"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ..

"ΑΥΛΑΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ "ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022",ΕΙΚΟΣΙ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ.. Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2000-2022» μετά από εικοσιδύο ολόκληρα χρόνια έκδοσης, ολοκλήρωσε τον κύκλο της. Το έτος 2023 δεν θα είναι πια εδώ αλλά εδώ(http://politikinewsaaa.blogspot.com) ως "Η Χρήσιμη Εφημερίδα!!. Ευχαριστούμε από καρδιάς όσους μας αγάπησαν, μας τίμησαν με την απίστευτη αναγνωσιμότητά της, μας εμπιστεύθηκαν και ακόμα το κάνουν έως σήμερα. Ευχαριστούμε όσους συνεργάστηκαν μαζί μας, όσους μας εμπιστεύθηκαν και μας στήριξαν. Με αληθινή, βαθύτατη εκτίμηση προς Ολους Σας… ΓΙΑΝΝΗΣ και ΜΑΡΙΑ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ

ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ η λειτουργία του παρόντος Ιστολογίου

ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://politikinewsaaa.blogspot.gr/

ATTENTION!!! NEW ADDRESS for politikinews:

https://politikinewsaaa.blogspot.gr/

ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ η λειτουργία του παρόντος Ιστολογίου ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: https://politikinewsaaa.blogspot.gr/ ATTENTION!!! NEW ADDRESS for politikinews:https://politikinewsaaa.blogspot.gr/
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου σε ό,τι αφορά τα άρθρα της ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ και του ΓΙΑΝΝΗ Γ. ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια των Αρθρογράφων. Νόμος 2121/1993 - Νόμος 3057/2002, ο οποίος ενσωμάτωσε την οδηγία 2001/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΔΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΟΣ/ΑΧΑΡΝΕΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΦΟΡΟΥΝ..


Η ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ ΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ: ΕΚΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ (Φεβρουάριος 2010)
ΜΑΡΙΑ ΜΥΡΤΩ ΠΑΙΝΕΣΗ
Αρχαιολόγος, Ειδική Επιστήμων στον Συνήγορο του Πολίτη

Από την έναρξη λειτουργίας του έως σήμερα, ο Συνήγορος του Πολίτη, ως συστηματικός αποδέκτης αναφορών που άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και με αντικείμενο τις πολυετείς δεσμεύσεις ιδιοκτησιών και τη μη συντέλεση των κηρυγμένων απαλλοτριώσεων,  έχει αναλάβει πλήθος δράσεων σε επίπεδο διερεύνησης ατομικών αναφορών, καθώς και συνολικότερης ανάδειξης του προβλήματος και τρόπων επίλυσής του. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι η Αρχή έχει επισημάνει το ανωτέρω ζήτημα και έχει διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις τόσο σε Ετήσιες Εκθέσεις της όσο και σε Ειδική Έκθεση που εκπόνησε το 2005 με τίτλο «Απαλλοτρίωση, Στέρηση, Περιορισμοί της Ιδιοκτησίας & Αποζημίωση Προβλήματα Διοικητικής Δράσης»[1]. Επίσης, το πρόβλημα της μη ολοκλήρωσης των σχετικών διαδικασιών και της μη καταβολής των οφειλόμενων αποζημιώσεων λόγω απαλλοτριώσεων έχει συζητηθεί ευρέως σε συσκέψεις με τη συμμετοχή επιστημονικών κλιμακίων του Συνηγόρου του Πολίτη και υπηρεσιακών παραγόντων.
Από την ενδεκαετή εμπειρία της Αρχής, προκύπτει ότι οι σημαντικές καθυστερήσεις στη διαδικασία των απαλλοτριώσεων για αρχαιολογικούς σκοπούς, καθώς και η μη συντέλεση των κηρυγμένων απαλλοτριώσεων με την έγκαιρη καταβολή των οφειλομένων αποζημιώσεων οφείλονται κυρίως στην έλλειψη των απαιτούμενων κονδυλίων. Η αποζημίωση ως τελικό στάδιο της διαδικασίας απαλλοτρίωσης συναρτάται άμεσα με τη δυνατότητα καταβολής του εκάστοτε χρηματικού ποσού, επομένως, η μη διάθεση από το Υπουργείο Πολιτισμού επαρκών πιστώσεων αποβαίνει απρόσφορη για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος των μακροχρόνιων δεσμεύσεων που τελούν σε εκκρεμότητα.

Η απαλλοτρίωση για λόγους προστασίας των αρχαίων διέπεται από τις διατάξεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ν. 2882/2001) και προβλέπεται ειδικότερα από το άρθρο 18 του αρχαιολογικού νόμου (ν. 3028/02), ωστόσο, η κήρυξή της ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης[2]. Αντιθέτως, η αναγκαιότητα κήρυξης της απαλλοτρίωσης πρέπει να τεκμηριώνεται από  την εισήγηση της καθ’ ύλην αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων[3]. Η διαδικασία δε της απαλλοτρίωσης για αρχαιολογικούς σκοπούς περιλαμβάνει την εισήγηση της αρμόδιας Εφορείας, στη συνέχεια τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και τέλος την έκδοση της προβλεπόμενης από τον ανωτέρω νόμο Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με την οποία κηρύσσεται η απαλλοτρίωση.
Ειδικότερα, για την εκτίμηση της αξίας του εκάστοτε ακινήτου, μαζί με την εισήγηση αποστέλλεται προς το αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο και ο προσδιορισμός της αντικειμενικής αξίας του οικοπέδου από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. Στην εκτίμηση της αξίας του οικοπέδου λαμβάνεται υπ’ όψιν, ωστόσο, και το γεγονός της τιμής μονάδος με την οποία τυχόν απαλλοτριώθηκαν ομοειδή ακίνητα στην ίδια περιοχή.  Αφού γνωμοδοτήσει το αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο, ζητείται από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (εφεξής Τ.Α.Π.Α.) η χορήγηση βεβαίωσης πίστωσης, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2985/02[4]. Εφόσον το Τ.Α.Π.Α. παράσχει τη βεβαίωση αυτή, τότε δεν υφίσταται άλλο κώλυμα για την κήρυξη της απαλλοτρίωσης με την έκδοση της προβλεπόμενης Κ.Υ.Α. Πάντως, στην πράξη, συχνά το Τ.Α.Π.Α. αδυνατεί να προβεί στην έκδοση τέτοιων βεβαιώσεων, εφόσον δεν διαθέτει τις αναγκαίες πιστώσεις, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτησίες να τελούν επί μακρόν υπό καθεστώς δέσμευσης[5]. Την οξύτητα του προβλήματος αποκαλύπτει η σύναψη ακόμη και δανείων από το Τ.Α.Π.Α., προκειμένου να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις του, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του προϋπολογισμού του με μεγάλα ποσά εξόφλησης τόκων[6]. Με δεδομένη την οικονομική αδυναμία να καλύψει το σύνολο των εκκρεμών αποζημιώσεων, προ ενός και πλέον έτους, το Τ.Α.Π.Α. προώθησε στο Γραφείο του Γενικού Γραμματέως του ΥΠ.ΠΟ. τους φακέλους που αφορούσαν χορηγήσεις βεβαιώσεων πίστωσης για απαλλοτριώσεις για αρχαιολογικούς σκοπούς, ζητώντας την εξέτασή τους από την αρμόδια Επιτροπή Απαλλοτριώσεων[7].
Περαιτέρω, πρέπει να τονισθεί ότι στη συσσώρευση υποθέσεων δεσμεύσεων ιδιοκτησιών, πέρα από το υψηλό κόστος αποπληρωμής των οφειλομένων αποζημιώσεων, έχει συντείνει και η επιβολή δεσμεύσεων χωρίς πλήρη αιτιολογία για την αναγκαιότητά τους λόγω προστασίας των αρχαίων και χωρίς την τήρηση συγκεκριμένων κριτηρίων ουσιαστικής αξιολόγησης των προτάσεων απαλλοτρίωσης. Επομένως, αφενός μεν η διακριτική ευχέρεια κήρυξης απαλλοτριώσεων για αρχαιολογικούς σκοπούς, αφετέρου δε η μη απορρόφηση των αναγκαίων πιστώσεων στον τομέα αυτό εξηγούν εν πολλοίς την de facto δέσμευση των ιδιοκτησιών, η οποία συχνά εκτείνεται επί μακρόν.
Στην περίπτωση κήρυξης της απαλλοτρίωσης από το ΥΠ.ΠΟ. με την έκδοση της προβλεπόμενης Κ.Υ.Α., ο φάκελος της υπόθεσης αποστέλλεται στην Κτηματική Υπηρεσία και οι ενδιαφερόμενοι πολίτες προσφεύγουν στα αρμόδια Δικαστήρια για τον προσδιορισμό τιμής μονάδος του ακινήτου τους, πετυχαίνοντας με τις σχετικές δικαστικές αποφάσεις τον προσδιορισμό τιμής μονάδος πολύ υψηλότερης της αντικειμενικής. Με αυτό τον τρόπο, το ΥΠΠΟ υποχρεούται στην καταβολή της αποζημίωσης, η οποία έχει αποφασισθεί από το αρμόδιο Δικαστήριο, χωρίς, όμως, συχνά να μπορεί να ανταποκριθεί στο ύψος των δαπανών αποζημίωσης. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι το Τ.Α.Π.Α. έχει επισημάνει εγγράφως προς το Συνήγορο του Πολίτη την οικονομική αδυναμία του να ανταποκριθεί στο ύψος των επιδικασθεισών αποζημιώσεων[8]. Η αδυναμία αυτή έγκαιρης καταβολής των σχετικών αποζημιώσεων οδηγεί στην παρέλευση του δεκαοκτάμηνου που ορίζει ο νόμος 2882/01 και άρα στην αυτοδίκαιη άρση των απαλλοτριώσεων, με αποτέλεσμα να ακυρώνεται όλη η προηγούμενη διαδικασία[9]. Ο Συνήγορος του Πολίτη έχει διαπιστώσει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις  αναφορών ότι το ΥΠΠΟ δεν προέβη στην καταβολή των δικαστικώς προσδιορισθέντων ποσών αποζημιώσεων, με συνέπεια τη μη συντέλεση των απαλλοτριώσεων και, λόγω άπρακτης παρέλευσης του δεκαοκτάμηνου, την αυτοδίκαιη άρση τους. Στη συνέχεια, ακολουθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 11 παρ. 3 του ν. 2882/2001 έκδοση βεβαιωτικής πράξης της Διοίκησης για αυτοδίκαιη άρση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης με την αιτιολογία της μη εμπρόθεσμης συντέλεσης της απαλλοτρίωσης.
Εν κατακλείδι, το κύριο πρόβλημα που αναδεικνύεται από τη μελέτη αναφορών σχετικών με εκκρεμείς δεσμεύσεις ιδιοκτησιών για αρχαιολογικούς σκοπούς συνοψίζεται εν πολλοίς στη μη διάθεση των απαραίτητων πιστώσεων και, συνεπώς, στην έλλειψη οικονομικής δυνατότητας καταβολής των αναγκαίων αποζημιώσεων. Ως εκ τούτου, οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις στις ακολουθούμενες διαδικασίες υποκρύπτουν συνήθως την αδυναμία συντέλεσης των απαλλοτριώσεων δια της καταβολής των οφειλόμενων αποζημιώσεων. Η μέριμνα της Πολιτείας στον τομέα αυτό οφείλει, επομένως, να επικεντρωθεί στην εξασφάλιση πρόσθετων κονδυλίων για την αποπληρωμή των αποζημιώσεων, αφετέρου δε στην τήρηση απαρέγκλιτης χρονικής ιεράρχησης των εκκρεμών απαλλοτριώσεων, καθώς και στην αναλυτική αποτύπωση των κριτηρίων ουσιαστικής αξιολόγησης των προτάσεων απαλλοτριώσεων[10].



Η παρούσα εργασία, με ορισμένες προσθήκες, αποδίδει το κείμενο της παρέμβασης της συγγραφέως στην Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Απαλλοτρίωση και Αποζημίωση: Ειδικές περιπτώσεις εκτιμήσεων», που πραγματοποιήθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2009 στην αίθουσα τελετών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, με συνδιοργανωτές τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και το Ελληνικό Ινστιτούτο Εκτιμητικής.


[1] Πρβλ. ιστοσελίδα Συνηγόρου του Πολίτη www.synigoros.gr
[2]Σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 1 του ν. 3028/02, «Το Δημόσιο μπορεί να προβαίνει με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού, ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, είτε στην ολική ή τη μερική απαλλοτρίωση είτε στην απευθείας εξαγορά μνημείου ή οποιουδήποτε ακινήτου μέσα στο οποίο υπάρχουν μνημεία, καθώς και παρακείμενων ακινήτων ή μνημείων, εάν αυτό κρίνεται αναγκαίο για την προστασία των μνημείων».
[3]Σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 6 του ν. 3028/02, «Η εισήγηση της Υπηρεσίας για ολική ή μερική απαλλοτρίωση ή απευθείας εξαγορά ακινήτου περιλαμβάνει την αιτιολογημένη απόρριψη άλλων λύσεων προστασίας των μνημείων, αρχαιολογικών χώρων ή ιστορικών τόπων, καθώς και τις βασικές κατευθύνσεις για τον τρόπο διατήρησης και ανάδειξής τους μέσα στο προς απαλλοτρίωση ακίνητο».
[4] Πρβλ. ν. 2985/02, άρθρο 1 παρ. 7 «Εφόσον υπόχρεος για την καταβολή της αποζημίωσης είναι το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. απαιτείται βεβαίωση του αρμόδιου για την έκδοση της πράξης οργάνου για το μέγεθος της δαπάνης και τον τρόπο καλύψεώς της, με μνεία του αντίστοιχου φορέα και Κωδικού αριθμού εξόδου του οικείου προϋπολογισμού από την εγγεγραμμένη πίστωση των οποίων πρόκειται να καλυφθεί η εν λόγω δαπάνη…Η βεβαίωση αυτή μνημονεύεται υποχρεωτικά στο προοίμιο της πράξης κήρυξης της απαλλοτρίωσης». Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 17 Συντάγματος, «…Στην απόφαση κήρυξης πρέπει να δικαιολογείται ειδικά η δυνατότητα κάλυψης της δαπάνης αποζημίωσης…».
[5] Πρβλ. το υπ’ αρ. πρωτ. ΔΙΟΙΚ/Β/10908/4/11-11-04 έγγραφο του Τ.Α.Π.Α. προς τον Συνήγορο του Πολίτη. Χαρακτηριστικά επισημαίνεται ότι στο έγγραφο αυτό αναφέρεται ότι «…προς το παρόν το ΤΑΠΑ, αδυνατεί να χορηγήσει βεβαίωση πίστωσης, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα έχει ήδη δεσμευθεί για παρόμοιες πιστώσεις και ήδη εκκρεμούν βεβαιώσεις, που αντιπροσωπεύουν ποσά στα οποία δεν γνωρίζουμε εάν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε μακροπρόθεσμα».
[6] Πρβλ. το υπ’ αρ. πρωτ. Π. 8445/23-08-04 έγγραφο του Τ.Α.Π.Α. προς τις Εφορείες Αρχαιοτήτων. Με το έγγραφο αυτό, το Τ.Α.Π.Α. ενημέρωνε το 2004 τις Εφορείες Αρχαιοτήτων ότι «…Τα τελευταία χρόνια…συνήψε τρία (3) δάνεια προκειμένου να αντιμετωπίσει το συνεχώς αυξανόμενο ύψος δαπανών για απαλλοτριώσεις. Έτσι ο προϋπολογισμός του έχει επιβαρυνθεί με μεγάλα ποσά εξόφλησης τόκων…». Βλ. επίσης, Ειδική Έκθεση του Κύκλου Ποιότητας Ζωής «Απαλλοτρίωση, Στέρηση, Περιορισμοί της Ιδιοκτησίας & Αποζημίωση Προβλήματα Διοικητικής Δράσης»,  Απρίλιος 2005, ιδίως σσ. 23-25.
[7] Πρβλ. το υπ’ αρ. πρωτ. ΔΙΟΙΚ./Β/8109/29-09-08 έγγραφο του Τ.Α.Π.Α. προς το Γραφείο Γενικού Γραμματέως ΥΠ.ΠΟ. Στο ΥΠ.ΠΟ. με την υπ’ αρ. πρωτ. ΥΠΠΟ/ΔΙΟΙΚ/Α3/Φ70/39040/05-05-06 Υ.Α. συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας Απαλλοτριώσεων για την αντιμετώπιση του προβλήματος των πολυετών δεσμεύσεων. Η προαναφερθείσα Υ.Α. τροποποιήθηκε με τις ΥΠΠΟ/ΔΙΟΙΚ/Α3/Φ70/30896/03-04-08 και ΥΠΠΟ/ΔΙΟΙΚ/Α3/Φ70/55639/10-06-08 αποφάσεις για τη συγκρότηση της Επιτροπής Απαλλοτριώσεων. Ως έργο της Επιτροπής ορίσθηκε: « 1) η προεργασία επί προτάσεων απαλλοτρίωσης που προωθούνται προς το ΚΑΣ 2) η επανεξέταση εκκρεμουσών υποθέσεων απαλλοτριώσεων: α) υποθέσεων που έληξε το 18μηνο β) υποθέσεων που εισήχθηκαν στο ΚΑΣ και γ) υποθέσεων που εισήχθησαν στο ΚΑΣ αλλά αναβλήθηκε η συζήτηση για να επανεξεταστούν 3) η διατύπωση εισηγήσεων για πολιτικές στο θέμα των απαλλοτριώσεων».                           
[8] Πρβλ. το υπ’ αρ. πρωτ. 2978/11-04-03 έγγραφο του ΤΑΠΑ προς τον Συνήγορο του Πολίτη, στο οποίο τονίζεται ότι «…κυρίαρχο «στοιχείο» στη διαδικασία έγκαιρης καταβολής των αποζημιώσεων για απαλλοτριώσεις είναι το ύψος της σχετικής δαπάνης που προσδιορίζεται από τα δικαστήρια σε πρώτο και δεύτερο βαθμό. Είναι…προφανές γιατί συχνά το ΤΑΠΑ και το Υπουργείο Πολιτισμού οδηγούμεθα στα αδιέξοδα που εντοπίζει και ο Συνήγορος του Πολίτη»
[9] Πρβλ. άρθρο 11 παρ. 3 του ν. 2882/2001, όπου ορίζεται ότι «Η αναγκαστική απαλλοτρίωση αίρεται αυτοδικαίως εάν δεν συντελεστεί μέσα σε ενάμιση έτος από τη δημοσίευση της απόφασης προσωρινού καθορισμού της αποζημίωσης και, σε περίπτωση απευθείας οριστικού καθορισμού αυτής, από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης». Επίσης, βλ. την υπ’ αριθ. 479/2003 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ., σύμφωνα με την οποία «Η απαλλοτρίωση δεν μπορεί να διατηρηθεί αν παρέλθει ο χρόνος για τη συντέλεσή της και αίρεται αυτοδικαίως, έστω και αν ο καθ’ ου δηλώνει ότι επιθυμεί τη διατήρησή της». Για το ίδιο θέμα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η ΑΠ 1390/2007 απόφαση, σύμφωνα με την οποία «…Η αυτοδίκαιη ανάκληση της απαλλοτρίωσης με την παρέλευση του δεκαοκταμήνου δεν λαμβάνεται υπόψη αυτεπαγγέλτως από το δικαστήριο, αλλά θα πρέπει να προσβάλλεται από τον καθ’ ού η απαλλοτρίωση. Από την εκ μέρους του τελευταίου έγερση αγωγής για επιδίκαση της αποζημίωσης μέσα σε προθεσμία ενός έτους από την πάροδο της ως άνω δεκαοκτάμηνης προθεσμίας συνάγεται σαφώς η βούλησή του να μην ασκήσει το δικαίωμα που θεσπίσθηκε για το συμφέρον του, να καταστήσει δηλαδή ανίσχυρη την απαλλοτρίωση επικαλούμενος την αυτοδίκαιη ανάκλησή της, αλλά η βούλησή του να διατηρεί η απαλλοτρίωση, οπότε η άρση της θεωρείται ως μη γενομένη, έστω κι αν αυτός δεν υπέβαλε την πιο πάνω δήλωση στο Υπουργείο Οικονομικών, αφού η υποβολή αυτής απαιτείται για την ενημέρωση του Υπουργείου προς έκδοση της σχετικής πράξης για ανάκληση της απαλλοτρίωσης που έχει διαπιστωτικό χαρακτήρα (Ολ. ΑΠ 7/2007)…».
[10] Πρβλ. http://www.synigoros.gr/perivallon/news_archive.htm «Σύνοψη διαμεσολάβησης για θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού», Μάιος 2009.

Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων (ν. 2882/2001) και προβλέπεται ειδικότερα από το άρθρο 18 του αρχαιολογικού νόμου (ν. 3028/02), ωστόσο, η κήρυξή της ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης[2]. Αντιθέτως, η αναγκαιότητα κήρυξης της απαλλοτρίωσης πρέπει να τεκμηριώνεται από  την εισήγηση της καθ’ ύλην αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων
“[3]Σύμφωνα με το άρθρο 18 παρ. 6 του ν. 3028/02, «Η εισήγηση της Υπηρεσίας για ολική ή μερική απαλλοτρίωση ή απευθείας εξαγορά ακινήτου περιλαμβάνει την αιτιολογημένη απόρριψη άλλων λύσεων προστασίας των μνημείων, αρχαιολογικών χώρων ή ιστορικών τόπων, καθώς και τις βασικές κατευθύνσεις για τον τρόπο διατήρησης και ανάδειξής τους μέσα στο προς απαλλοτρίωση ακίνητο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tι είναι η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ»..για όσους δεν γνωρίζουν.

Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» γεννήθηκε το 2000,ως συνέχεια του Περιοδικού «ΑΧΑΡΝΕΩΝ Έργα». Δημιουργήθηκε από Επαγγελματίες Εκδότες με δεκαετίες στον τομέα της Διαφήμισης, των Εκδόσεων και των Δημοσίων Σχέσεων και αρχικά ήταν μια Υπερτοπική Εφημερίδα με κύριο αντικείμενο το Αυτοδιοικητικό Ρεπορτάζ.

Επί χρόνια, κυκλοφορούσε την έντυπη έκδοσή της σε ένα ικανότατο τιράζ (5000 καλαίσθητων φύλλων εβδομαδιαίως) και εντυπωσίαζε με την ποιότητα της εμφάνισης και το ουσιώδες, μαχητικό και έντιμο περιεχόμενο της. Η δύναμη της Πένας της Εφημερίδας, η Ειλικρίνεια, οι Ερευνές της που έφερναν πάντα ουσιαστικό αποτέλεσμα ενημέρωσης, την έφεραν πολύ γρήγορα πρώτη στην προτίμηση των αναγνωστών και γρήγορα εξελίχθηκε σε Εφημερίδα Γνώμης και όχι μόνον για την Περιφέρεια στην οποία κυκλοφορούσε.

=Επι είκοσι δύο (22) χρόνια, στήριζε και στηρίζει τον Απόδημο Ελληνισμό, χωρίς καμία-ούτε την παραμικρή- διακοπή

. =Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, προέβαλε με αίσθηση καθήκοντος κάθε ξεχωριστό, έντιμο και υπεύθυνο Πολιτικό τόσο της Τοπικής όσο και της Κεντρικής Πολιτικής Σκηνής. Στις σελίδες της, θα βρείτε ακόμα και σήμερα μόνο άξιες και χρήσιμες Πολιτικές Προσωπικότητες αλλά και ενημέρωση από κάθε Κόμμα της Ελληνικής Βουλής. Η «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ουδέποτε διαχώρησε τους αναγνώστες της ανάλογα με τα πολιτικά τους πιστεύω. Επραττε και πράττει το καθήκον της, ενημερώνοντας όλους τους Ελληνες, ως όφειλε και οφείλει.

=Επί είκοσι δυο ολόκληρα χρόνια, δίνει βήμα στους αδέσμευτους, τους επιτυχημένους, τους γνώστες και θιασώτες της Αλήθειας. Στηρίζει τον Θεσμό της Ελληνικής Οικογένειας, την Παιδεία, την Ελληνική Ιστορία, προβάλλει με όλες της τις δυνάμεις τους Αδελφούς μας απανταχού της Γης, ενημερώνει για τα επιτεύγματα της Επιστήμης, της Επιχειρηματικότητας και πολλά άλλα που πολύ καλά γνωρίζουν οι Αναγνώστες της.

=Επί είκοσι δύο ολόκληρα χρόνια, ο απλός δημότης –πολίτης, φιλοξενήθηκε στις σελίδες της με μόνη προϋπόθεση την ειλικρινή και αντικειμενική γραφή και την ελεύθερη Γνώμη, η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ λογοκρίθηκε.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ», στην σημερινή ηλεκτρονική έκδοσή της, είναι ένα βήμα Ισονομίας και Ισοπολιτείας, έννοιες απόλυτα επιθυμητές, ιδιαιτέρως στις ημέρες μας. Είναι ο δικτυακός τόπος της έκφρασης του πολίτη και της εποικοδομητικής κριτικής, μακριά από κάθε στήριξη αφού δεν τυγχάνει οικονομικής υποστήριξης από Δήμους, Κυβερνήσεις ή όποιους άλλους Δημόσιους ή Ιδιωτικούς Φορείς, δεν έχει χορηγούς, ή οποιασδήποτε μορφής υποστηρικτές. Τυγχάνει όμως του Διεθνούς σεβασμού αφού φιλοξενεί ενημέρωση από αρκετά ξένα Κράτη, πράγμα που της περιποιεί βεβαίως, μέγιστη τιμή.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διέγραψε μια αξιοζήλευτη πορεία και προχώρησε με μοναδική επιτυχία στην ηλεκτρονική παρουσία -με παγκόσμια εμβέλεια- της έκδοσης «ΑΘΥΒΟΛΕΣ 2003-2022», μια φιλόδοξη ΚΡΗΤΙΚΗ Πολιτιστική Παρουσία όχι μόνο για την Κρήτη, όχι μόνο για την Χώρα μας, αλλά όλη την Γη, όπου ζουν και αναπνέουν μοναδικά παιδιά της, οι Κρήτες και οι Κρήσσες της και ανθίζουν σαν λουλούδια τα Ήθη και τα Έθιμά της.

Η Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» διεκδίκησε και κέρδισε την αποδοχή και τον σεβασμό που της ανήκει, με «εξετάσεις» εικοσιδύο ολόκληρων ετών, με συνεχείς αιματηρούς αγώνες κατά της τοπικής διαπλοκής, με αγώνα επιβίωσης σε πολύ δύσκολους καιρούς, με Εντιμότητα, αίσθηση Καθήκοντος και Ευθύνης.

Acharnon Gordium Bond

Acharnon Gordium Bond
Toπικό Μέσο Μαζικής ενημέρωσης ("θυγατρικό" της "ΠΟΛΙΤΙΚΗ"),ΜΙΑ ΚΡΑΥΓΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ 170.000 Ελλήνων Πολιτών. Είκοσι ολόκληρα χρόνια ζωής (2000-2021) και αγώνων στην καταγραφή και υπεράσπιση της Αλήθειας για τον πολύπαθο τόπο των Αχαρνών.

Η "ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ" ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ

AΡΘΡΑ «Αcharneon Gordium Bond» blog ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ στον ΔήμοΑχαρνών

1)ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: «..ως προς τη λειτουργία του νέου Κοιμητηρίου Δήμου Αχαρνών»

https://politikinews.blogspot.gr/2018/02/blog-post_99.html

2)ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ: "ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΣΤΟ ΛΕΗΛΑΤΗΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΥΛΙΖΑΣ"; ρωτούν ξανά και ξανά οι δημότες Αχαρνών!ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;;;

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post.html

3)ΑΧΑΡΝΕΣ: ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΝΤΑΛΜΑΤΟΣ2007 ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟ

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/2007.html

π.Δημάρχου κ. ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟΥ, προφίλ:

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_27.html

ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ Αcharnes Gordium Bond:απάντηση σε αναγνώστη: -«Γιατί δεν υπάρχουν Εφημερίδες σε μια τόσο μεγάλη πόλη;»

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond.html

Πως κατασκευάζονται "ένοχοι" ..σενάρια απίστευτα..

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond-1.html


Άγνωστη έως σήμερα η μοίρα των ΚΟΙΝΣΕΠ που ιδρύθηκαν απο το δίδυμο "ΝΤΟΥΡΟΣ ΚΡΗΜΝΙΑΝΙΩΤΗΣ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_84.html

"Acharnes Gordium Bond": απαντήσεις σε αναγνώστες

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_49.html

"Acharnon Gordium Bond":επερχόμενο άρθρο με τίτλο "ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_14.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharnes Gordium Bond:"Ο ΕΠΙΤΡΟΠΟΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΑΤΕΓΚΤΟΣ.." γράφει η ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝAΚΗ σε ταλαίπωρο αναγνώστη

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharne-gordium-bond.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharneon Gordium Bond: απάντηση σε αναγνώστη για τον ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ-ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ και υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharneon-gordium-bondq.html

ΑΧΑΡΝΕΣ-Acharnon Gordium Bond:Άγνωστη έως σήμερα η μοίρα των ΚΟΙΝΣΕΠ που ιδρύθηκαν απο το δίδυμο "ΝΤΟΥΡΟΣ ΚΡΗΜΝΙΑΝΙΩΤΗΣ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharnon-gordium-bond_84.html

ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ Ανοιχτή Επιστολή προς τα μέλη του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-Διοικητικού Συμβουλίου Αχαρνών με θέμα:"...ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΧΑΡΝΩΝ από τον τ. Δήμαρχο κ. ΣΩΤΗΡΗ ΝΤΟΥΡΟ"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/blog-post_80.html

Αcharnes Gordium Bond-Για την ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και την ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ "Σενάριο 1ο: Γράφει η σεναριογράφος Μ.Χ.Β"

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/charnes-gordium-bond-1.html

ΜΑΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ BLOG THΣ:Η ΦΙΜΩΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟΥ «ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ» ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ

https://politikinews.blogspot.gr/2018/03/acharneon-gordium-bond-blog.html

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ-ΠΑΡΝΗΘΑΣ ΑΠΟ ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΟΥΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ ΓΗΣ

Το έχω γράψει πολλές φορές και θα το γράψω και τώρα που καίγεται η Βαρυμπόμπη. Το ήξερα, το περίμενα. Οι καταπατητές της περιοχής που δρούν εδώ και δεκάδες χρόνια ανενόχλητοι στην περιοχή της Βαρυμπόμπης δεν έχουν σταματημό, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΕΓΧΟ.

Θέλοντας να πουλήσουν ό,τι ακόμα προλάβουν και ιδιαίτερα «ΔΙΑ ΛΟΓΟΥ» χωρίς συμβόλαια και νόμιμες διαδικασίες, δεν θα αφήσουν ούτε ένα χλωρό φύλλο ούτε στην Βαρυμπόμπη ούτε στην Πάρνηθα. Αυτό που τους εμποδίζει είναι ο χαρακτηρισμός «δασικά» των εκτάσεων και αυτόν θα πολεμήσουν με τον δικό τους «μοναδικό» τρόπο. Οι «κωφοί» του τόπου, τα πουλημένα τομάρια που συναινούν δια της σιωπής τους, ή «μυξοκλαίνε» για τα καμένα δάση έχουν τεράστια ευθύνη. Κανείς δεν τους πιστεύει πια και η Πάρνηθα είναι ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ αν δεν γίνει κάτι. Από ποιους; Μόνο στον Δένδια έχω αυτή την στιγμή εμπιστοσύνη, σε κανέναν άλλον. Όλα στον τόπο μου ΕΧΟΥΝ ΞΕΠΟΥΛΗΘΕΙ εδώ και 30 χρόνια. Αποχαιρετήστε για πάντα την Πάρνηθα ΑΝ Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗΣ, ποιοι τις κάνουν, με ποιο τρόπο, ποιοι ενέχονται, τι περιουσίες έχουν αποκτήσει, πως πουλάνε, τι έχει απομείνει για να πωληθεί.

Και μόνο αν η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ κινηθεί ΑΜΕΣΩΣ. Αλλιώς, η Πάρνηθα είναι ήδη ΧΘΕΣ. Όπως και η Βαρυμπόμπη.

ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ ΒΑΒΟΥΡΑΝΑΚΗ