ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2014
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ.
Κυριάκος Μητσοτάκης, εξερχόμενος του
Μεγάρου Μαξίμου, απάντησε σε ερωτήσεις δημοσιογράφων:
Κ. Μητσοτάκης: Είχαμε την ευκαιρία να ενημερώσουμε τον Πρωθυπουργό,
μαζί με την κα Υφυπουργό για την υλοποίηση του προγράμματος μεταρρυθμίσεων στη
Δημόσια Διοίκηση και τις τελευταίες πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το Υπουργείο
μας.
Όπως γνωρίζετε, έχω ήδη δώσει σε
δημόσια συζήτηση τους βασικούς άξονες του νέου συστήματος αξιολόγησης των
δημοσίων υπαλλήλων. Κάλεσα και την ΑΔΕΔΥ στο σχετικό διάλογο, δυστυχώς δεν έχω
ακόμα θετική ανταπόκριση. Αλλά το σχετικό νομοσχέδιο, μαζί με μία σειρά από
άλλες παρεμβάσεις που αφορούν και την εσωτερική αγορά εργασίας στο Δημόσιο,
πιστεύω ότι θα είμαστε έτοιμοι να το θέσουμε σε δημόσια διαβούλευση και πριν
από τα Χριστούγεννα.
Το έργο της κυβέρνησης
συνεχίζεται κανονικά, διότι αυτό επιτάσσουν οι καιροί και αυτό μας επιβάλλει η
σιωπηλή πλειοψηφία των πολιτών.
Δημοσιογράφος: κ. Υπουργέ, από το πρωί υπάρχει μία συζήτηση για το
ενδεχόμενο κάποιου πιστωτικού γεγονότος σε περίπτωση εκλογών. Πιστεύετε ότι
ορατός και ακόμη αυτός ο κίνδυνος;
Κ. Μητσοτάκης: Κοιτάξτε, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι
ενδεχόμενες εκλογές θα δυναμιτίσουν την προσπάθεια την οποία κάνει η Ελληνική
Οικονομία να ξαναμπεί σε μία τροχιά ανάκαμψης. Από εκεί και πέρα, η ευθύνη
είναι στα χέρια των βουλευτών, οι οποίοι θα πρέπει από τώρα μέχρι και την
τελευταία ψηφοφορία να σκεφτούν πάρα πολύ προσεκτικά τις ευθύνες τους και το
κατά πόσο η ψήφος τους είναι συμβατή με τις επιταγές του Συντάγματος, διότι
θυμίζω, για άλλη μία φορά, ότι στις τρεις αυτές ψηφοφορίες εκλέγουμε Πρόεδρο
της Δημοκρατίας, δεν παρέχουμε ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.
Δημοσιογράφος: Όσον αφορά τις απολύσεις;
Κ. Μητσοτάκης: Δεν συζητήθηκε το ζήτημα αυτό. Γνωρίζετε ότι η χώρα
έχει συγκεκριμένες δεσμεύσεις, τις οποίες και θα πρέπει να τηρήσει και
συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα τα οποία και θα τηρήσει. Το υπουργείο Διοικητικής
Μεταρρύθμισης έχει αποδείξει ότι, όντας συνεπές στις δεσμεύσεις του, μπορεί να
θέτει το ίδιο μία στρατηγική μεταρρυθμίσεων με εθνικό πρόσημο, μία στρατηγική
που μπορεί να επιβάλλει – εντός εισαγωγικών – και στους πιστωτές μας, διότι
είναι μία στρατηγική η οποία είναι ωφέλιμη για τη χώρα, ωφέλιμη για τη Δημόσια
Διοίκηση και ωφέλιμη για τους φορολογούμενους.
Δημοσιογράφος: Εάν δεν εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ουσιαστικά
και το πρόγραμμα των μεταρρυθμίσεων, αλλά και η ολοκλήρωση της αξιολόγησης και
η μετάβαση στην επόμενη ημέρα είναι στον αέρα;
Κ. Μητσοτάκης: Δεν θα απαντήσω σε κανένα υποθετικό ερώτημα. Εγώ
εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι βουλευτές θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και
θα μπορέσουμε να εκλέξουμε Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Για τα υπόλοιπα θα τα
συζητήσουμε μετά την 29η Δεκεμβρίου.
Δημοσιογράφος: Σήμερα
το πρωί ο κ. Κουβέλης, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι άφησε ένα παραθυράκι.
Είπε ότι δεν θα θεωρήσει αποστάτες τους βουλευτές που θα στηρίξουν την προεδρική
υποψηφιότητα θεωρείτε ότι μπορεί τελικά να υπάρχουν μετατοπίσεις και από τη ΔΗΜΑΡ και από τους ΑΝΕΛ μέχρι την
τρίτη ψηφοφορία;
Κ. Μητσοτάκης: Ας
αφήσουμε στην άκρη τις κουβέντες για αποστασίες και ας αφήσουν τους βουλευτές
ελεύθερους να κάνουν εκείνο το οποίο επιτάσσει το Σύνταγμα, να κρίνουν δηλαδή
αν η μία και μόνη υποψηφιότητα η οποία έχει προταθεί ,αυτή του Σταύρου Δήμα,
είναι μια κατάλληλη υποψηφιότητα. Μια υποψηφιότητα που πληροί τις προϋποθέσεις
για το αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Δημοσιογράφος: Η
δήλωση του κ. Τσίπρα από την Κρήτη ότι θα παίζει λύρα και θα χορεύουν οι αγορές
πώς την είδατε;
Κ. Μητσοτάκης: Δεν
σχολιάζω δηλώσεις για τα πανηγύρια. Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου