Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

κ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ,Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, συνέντευξη

Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου, Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης και Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, στην εφημερίδα «Βήμα της Κυριακής» και τη δημοσιογράφο Δ. Κρουστάλλη
Πήραμε δύο αποφάσεις που στοχεύουν στη σταθεροποίηση του πολιτικού και κοινωνικού κλίματος, απαντούν σε διάφορα ερασιτεχνικά σενάρια ως προς τις εξελίξεις και δίνουν έναν ρυθμό όχι στην κυβέρνηση, αλλά στη χώρα. Είπαμε ότι η διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας θα ξεκινήσει στις αρχές Φεβρουαρίου, ανατρέποντας έτσι όλα τα εύκολα και επιπόλαια σενάρια επίσπευσης των εκλογών. Και δεύτερον, αποφασίσαμε να ζητήσουμε την επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης της Βουλής όχι για να μετρήσουμε τους δεδομένους βουλευτές της πλειοψηφίας, αλλά επειδή η διαδικασία αυτή είναι μια μεγάλη κοινοβουλευτική συζήτηση, η οποία μας επιτρέπει αφενός μεν να παρουσιάσουμε το ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο εξόδου από την κρίση και αφετέρου να αναδείξουμε την ανευθυνότητα, τις αντιφάσεις και την επικινδυνότητα όσων λέει ο ΣΥΡΙΖΑ και γενικότερα η αντιπολίτευση.

Τον Φεβρουάριο το δίλημμα είναι αν θα εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας ή αν θα πάει η χώρα σε πρόωρες εκλογές. Εμείς θέλουμε μια θεσμικά υπεύθυνη εξέλιξη, η οποία θεωρούμε ότι είναι εφικτή. Και επειδή κάποιοι μιλάνε για παρασκηνιακές διεργασίες, θυμίζω ότι από το 1986 και μετά η διαδικασία εκλογής Προέδρου γίνεται με ονομαστική, φανερή ψηφοφορία. Δεν είμαστε, όμως, αφελείς. Μπορεί πράγματι να μη συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός ψήφων. Θα πάμε σε εκλογές με μια ολοκληρωμένη πρόταση, υπεύθυνη, συμφωνημένη, ασφαλή, και με μια πρόταση επικίνδυνη, αβέβαιη, ασαφή, η οποία μπορεί να τινάξει τα πράγματα στον αέρα. Και ο ελληνικός λαός θα κληθεί να διαλέξει. Στη Δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα, αλλά μπορείς δημοκρατικά να διαλέξεις και κάτι το οποίο είναι αδιέξοδο και κάτι το οποίο είναι επικίνδυνο. Έχω εμπιστοσύνη στο ένστικτο του ελληνικού λαού.
Τι ρεαλιστική στροφή κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ; Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ κάνει μια προσπάθεια η οποία είναι στα όρια της αξιοπρέπειας για να φανεί ότι είναι μια ομάδα ανθρώπων συμβατή με το ευρωπαϊκό πολιτικό κατεστημένο. Δεν κάνει μια πολιτική αξιών, δεν κάνει μια πολιτική αρχών. Αυτό είναι η επιτομή του τυχοδιωκτισμού με μόνο στόχο την εξουσία. Δηλαδή κλείνει το μάτι παντού. Και όταν κλείνεις το μάτι παντού, μπορεί να αποκτήσεις ένα τικ. Μπορεί να αποκτήσεις έναν μόνιμο αλληθωρισμό. Και αυτό ισχύει από τον Πάπα μέχρι τον Ασμουσεν. Δηλαδή είναι ο μύλος που αλέθει τα πάντα, όπως τα αλέθει και το κλείσιμο ματιού σε όλα τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Δηλαδή μιλάμε για την υπόσχεση ότι, αφού ζήσαμε τις κακές όψεις της Μεταπολίτευσης και κάναμε μια τεράστια προσπάθεια να τις θεραπεύσουμε, τώρα θα έρθει η επανάληψη της χειρότερης εκδοχής των κακών όψεών της. Και υπάρχουν άνθρωποι που μέσα στην απελπισία τους λένε “ναι”.  
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλησε να έρθει στην Εθνική Ομάδα Διαπραγμάτευσης και τώρα κατασκευάζει τη θεωρία – απόλυτα αντιδημοκρατική και  αντιευρωπαϊκή – της ασυνέχειας του κράτους. Δηλαδή “απειλώ κάθε επενδυτή, δεν αναγνωρίζω τους νόμους, δεν αναγνωρίζω τις δεσμεύσεις της χώρας”. Φτάνουμε τώρα να λέγεται από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, αυτά που είναι στον σκληρό πυρήνα της ηγετικής ομάδας, ότι “ακόμη και αν επέλθει συμφωνία για το χρέος, εμείς δεν πρόκειται να τη δεχτούμε”. Άρα, γιατί να την κάνουν οι εταίροι τη συμφωνία; Και αν την κάνουν ζητώντας την υπογραφή του κ. Τσίπρα, δηλαδή ευρύτατη συναίνεση η οποία να δεσμεύει τη χώρα και να ομαλοποιεί τις σχέσεις μεταξύ των ευρωπαίων εταίρων, τι θα κάνει ο κ. Τσίπρας; Με ποια θέση θα πει “δεν ψηφίζω Πρόεδρο της Δημοκρατίας και θέλω να πάω σε εκλογές”, όταν θα υπάρχει μια ολοκληρωμένη λύση για το χρέος που επιτρέπει στις αγορές να λειτουργούν φυσιολογικά και στη χώρα να είναι στην ομαλότητα; Ή πιστεύει ότι θα πάρει μονομερείς πρωτοβουλίες, θα κάνει μονομερές κούρεμα δανείων που έχουν δώσει κράτη, κοινοβούλια, και θα φορτώσει στο δικό τους χρέος το ελληνικό βάρος χωρίς τη συναίνεσή τους; Τινάζει τα πάντα στον αέρα. Και αυτό το θεωρεί πρόγραμμα εναλλακτικής διακυβέρνησης το οποίο εισηγείται στον ελληνικό λαό, προτείνοντας την επάνοδο στα πρωτογενή ελλείμματα του 2009, στο απόλυτο αδιέξοδο και στην απόλυτη εξάρτηση.
* Ολόκληρη η συνέντευξη, εδώ: http://www.evenizelos.gr/388-mme/interviews/interviews2014/4629-2014-10-05-07-49-51

Η αρχή της εξόδου από την κρίση ορίζεται με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με το ποιος είναι ο στόχος σου. Αν μιλάμε για το κράτος, για τα δημοσιονομικά, για το χρέος, βεβαίως άρχισε η έξοδος. Αν μιλάμε για μια επιχείρηση που περιμένει να δανειστεί, που περιμένει να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, αυτό θα αρχίσει να φαίνεται. Αν μιλάμε για τον άνεργο που περιμένει, αυτό θα φανεί μόλις βρει δουλειά. Εκεί θέλουμε να πάμε. Αν, λοιπόν, μιλάμε για το πλαίσιο συνεργασίας με τους εταίρους, ναι, στόχος μας είναι να γίνει τον Μάρτιο η αλλαγή σελίδας. 
Με ενδιαφέρει να μην μπει ο τόπος σε περιπέτεια λίγο πριν από το τέλος μιας τεράστιας εθνικής προσπάθειας. Επίσης με ενδιαφέρει να αποτραπεί η συγκάλυψη της ιστορικής αλήθειας στη συνείδηση του λαού. Ο ρόλος μου συνεπώς δεν είναι προσωπικός. Απορώ δε πώς υπάρχουν ακόμη πολιτικοί, αναλυτές ή και πολίτες που σκέφτονται με αυτούς τους παλαιούς όρους, οι οποίοι είναι όροι ανιστόρητοι. Δηλαδή το ότι διεκδικεί κάποιος, π.χ. ο κ. Τσίπρας, την πρωθυπουργία, με εντυπωσιάζει ως προς τον βαθμό επίγνωσης του ιστορικού σημείου στο οποίο βρίσκεται η χώρα. Δεν έχουμε, φοβούμαι, αίσθηση του τι γίνεται στον κόσμο, τι γίνεται στην Ευρώπη. Και εσείς με ρωτάτε  ποιος θα είναι ο προσωπικός μου ρόλος; Με συγχωρείτε, αλλά και μόνο το ερώτημα είναι βλάσφημο στις συνθήκες που βρίσκεται η χώρα. Δεν έχουμε περιθώρια προσωπικού ρόλου.​

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου