Την Τετάρτη 30-07-2014 έγινε η ενημέρωση των μελών της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλο, και το Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, κ. Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο, σχετικά με τη σύναψη σύμβασης του έργου «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ, ΕΠΙΔΟΜΗΣ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΗΡΑΓΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ (ΑΔ 715)», όπως προβλέπεται από τη Νομοθεσία πριν την υπογραφή της σύμβασης.
Προσωρινός μειοδότης του παραπάνω έργου είναι η Εργοληπτική Επιχείρηση με την επωνυμία: «ΜΕΤΑΛΙΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΙ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ΜΕΤΚΑ Α.Ε.», μέσω ανοιχτής δημοπρασίας που πραγματοποιήθηκε την 31-12-2013, με μέση τεκμαρτή έκπτωση 17,24%.
Η δαπάνη του έργου, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της Υπηρεσίας, ανέρχεται συνολικά σε 273.000.000 € και μετά από την ολοκλήρωση της δημοπρασίας και την έκπτωση, το συμβατικό τίμημα διαμορφώνεται στα 227.043.595,76€, χωρίς Φ.Π.Α. και Αναθεώρηση.
Το έργο χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013, με προθεσμία περάτωσης εικοσιτέσσερις (24) ημερολογιακούς μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της Σύμβασης.
Αντικείμενο του εν λόγω έργου είναι η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής υποδομής, ολοκλήρωση της αποκατάστασης του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου, κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής, κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των Κτιρίων Εξυπηρέτησής τους, κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής, καθώς και εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου1 (level 1) και εγκατάσταση Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων, στο τμήμα από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κιάτου έως τη συμβολή της Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ. με την μελλοντική Σιδηροδρομική Γραμμή (Σ.Γ.) προς τον Λιμένα Αιγίου και πριν την Σιδηροδρομική Στάση της Ροδοδάφνης.Με την σύμβαση αυτή, ολοκληρώνεται ένα σημαντικό τμήμα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μεταξύ ΚΙΑΤΟΥ – ΠΑΤΡΑΣ, που είναι ο συνδετήριος άξονας της πρωτεύουσας με την Πάτρα, το τρίτο σε μέγεθος οικονομικό κέντρο της χώρας και το οποίο αποτελεί τμήμα του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας-Ειδομένη (ΠΑΘΕΠ).Στον άξονα αυτό η εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. με την καθοδήγηση του ΥΠΟΜΕΔΙ εκτελεί σημαντικά έργα ώστε στο τέλος του 2016 να λειτουργεί η Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας μεταξύ Αθήνας – Θεσ/νίκης. Η δε διαδρομή θα είναι 3,5 ώρες. Το δε τμήμα Αθήνα – Πάτρα θα είναι του ιδίου επιπέδου υψηλών προδιαγραφών και ταχυτήτων και θα ολοκληρωθεί το 2017. Η δε απόσταση θα καλύπτεται σε 2 ώρες.
Συγκρότηση Ομάδας
Εργασίας για την τροποποίηση και ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία των Συμφωνιών ADR και
RID
Με απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών &
Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, συγκροτήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών
& Δικτύων, Ομάδα Εργασίας για την τροποποίηση, μετάφραση και ενσωμάτωση
στην Ελληνική Νομοθεσία των Συμφωνιών ADR και RID , συμφωνίες οι οποίες ρυθμίζουν τη μεταφορά
επικινδύνων εμπορευμάτων με οδικά και σιδηροδρομικά μέσα για τα έτη 2013
και 2015.
H Σύσταση
της Ομάδας αυτής, η οποία αποτελείται από υπαλλήλους γνώστες των υπόψη
Συμφωνιών, έχει ως στόχο την αποφυγή της ανάθεσης του έργου σε εξωτερικούς
φορείς όπως συνέβαινε κατά τα προηγούμενα έτη, εκμηδενίζοντας έτσι τις κρατικές
δαπάνες για το σκοπό αυτό, καθώς η αμοιβή της Ομάδας Εργασίας δεν θα ξεπερνά το
ποσό της επιχορήγησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συνεπώς δεν θα προκληθεί
δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου