Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, ΥΔΜΗΔ, ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΕΙΣΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της τοποθέτησης του κ. Μητσοτάκη:

• Εφαρμόζοντας άρθρο ψηφισμένου νόμου, προχωράμε στον επανέλεγχο των μετατροπών συμβάσεων από ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Με βάση δειγματοληπτικούς ελέγχους έχουμε βάσιμες υποψίες ότι δεν πληρούνται σε ορισμένες περιπτώσεις οι προϋποθέσεις που έθετε το Προεδρικό Διάταγμα.

• Θα περίμενα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες να στηρίξουν την προσπάθεια. Αντ’ αυτού διαβάζω μια εξωφρενική ανακοίνωση της ΠΟΕ-ΟΤΑ που καλεί να πετάξουν έξω τους ελεγκτές οι οποίοι θα εφαρμόσουν ένα ψηφισμένο νόμο της ελληνικής Δημοκρατίας. Αυτά μας πηγαίνουν πολλά χρόνια πίσω.

• Τέτοιες πρακτικές επιτείνουν την υποψία μας ότι καλώς ψάχνουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό δεν λέει η κοινή λογική; Ποιος έχει να φοβηθεί κάτι από αυτό τον επανέλεγχο; Το πλαίσιο είναι απολύτως προσδιορισμένο, η τελική απόφαση είναι του ΑΣΕΠ.

• Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν δυνάμεις που δεν θέλουν να αλλάξει απολύτως τίποτα στο ελληνικό Δημόσιο. Πως είναι δυνατόν οποιοσδήποτε φορέας να μην δέχεται τον ελεγκτή της δημόσιας διοίκησης; Η στάση της ΠΟΕ-ΟΤΑ είναι απολύτως καταδικαστέα και δεν θα γίνει ανεκτή από την κυβέρνηση.

• Η αξιολόγηση δεν συνδέεται ούτε με διαθεσιμότητα ούτε με απολύσεις ούτε με μειώσεις μισθών ούτε με οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή. Τέτοιο ζήτημα δεν υφίσταται. Όσοι πολεμούν την ποσόστωση δεν θέλουν επί της ουσίας την αξιολόγηση στο Δημόσιο. Η αξιολόγηση είχε ακυρωθεί στην πράξη, με την απαράδεκτη πρακτική να παίρνουν σχεδόν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι άριστα.

• Επί της συνταγματικότητας ή μη του νόμου για τη συγκριτική αξιολόγηση απεφάνθη η ίδια η Βουλή – είχε εγερθεί ζήτημα συνταγματικότητας στη συζήτηση – και σε κάθε περίπτωση τελικός κριτής θα είναι τα δικαστήρια.

• Καταφέραμε να μην υπάρχει άλλος ποσοτικός στόχος απολύσεων το 2015. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνουν άλλες απολύσεις, όπως π.χ. από τον επανέλεγχο της μετατροπής συμβάσεων. Το πετύχαμε αυτό γιατί προτάξαμε μια συνολική μεταρρυθμιστική ατζέντα στο Δημόσιο. Από εκεί και πέρα, ο στόχος των 15.000 απολύσεων για τα έτη 2013-2014 ισχύει και είναι αποτυπωμένος στις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας.

• Η όποια απομάκρυνση προσωπικού πρέπει να είναι αποτέλεσμα αξιολόγησης φορέων. Πράγματι υπάρχει καθυστέρηση στη διαδικασία αξιολόγησης.


• Προφανώς δεν κάνω του κεφαλιού μου. Υλοποιώ αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης. Η κυβέρνηση δρα συλλογικά και έχει συλλογικούς στόχους. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου