Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Verband Griechischer Gemeinden in der Bundesrepublik Deutschland-Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων στη Γερμανία

Βερολίνο, 12.02.2014

Με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και αντιπρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Γιάννη Δραγασάκη, συναντήθηκε στις 10.02.2012 στο Βερολίνο, ο κ. Νίκος Αθανασιάδης μέλος του προεδρείου  της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων στη Γερμανία.

Στη συνάντηση, που έγινε σε εγκάρδιο κλίμα, ο κ. Αθανασιάδης ενημέρωσε τον κ. Δραγασάκη για τα πολλαπλά προβλήματα του Απόδημου Ελληνισμού στον ευρωπαϊκό χώρο και ειδικότερα στη Γερμανία, όπου ζει και εργάζεται ένα μεγάλο κομμάτι του Ελληνισμού. Ο κ. Αθανασιάδης επεσήμανε στον κ. Δραγασάκη ότι το τελευταίο διάστημα τα προβλήματα του Ελληνισμού έχουν οξυνθεί σε μεγάλο βαθμό με τον ερχομό πάρα πολλών συμπατριωτών μας στη Γερμανία λόγω της κρίσης στην χώρα μας και οι  Κοινότητες των Ελλήνων βρίσκονται μπροστά σε νέες προκλήσεις και ανάγκες, στις οποίες πρέπει να ανταπεξέλθουν.

Η Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων αλλά και οι κατά τόπους Κοινότητες των Ελλήνων στην Γερμανία προσπαθούν με εθελοντική δουλειά να βοηθήσουν όσο μπορούν τους νεομετανάστες συμπατριώτες μας. Τα προβλήματα όμως είναι πάρα πολύ μεγάλα, πολύπλοκα και  πολύμορφα και η φιλότιμη προσπάθεια των συμπατριωτών μας δε φτάνει. Γι΄αυτό είναι απαραίτητη η στελέχωση των Κοινοτήτων με ειδικευμένο προσωπικό.  

Συζητήθηκε επίσης το θέμα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων.  Τα τελευταία χρόνια  η κατάσταση στα Ελληνικά Σχολεία της Γερμανίας εξακολουθεί να παραμένει η ίδια, καθώς τίποτα ουσιαστικό δεν έχει αλλάξει. Παρά τις συνεχείς ανακοινώσεις και υποσχέσεις της ελληνικής Πολιτείας έχουν κλείσει αρκετά σχολεία, αλλά και αυτά που έχουν παραμείνει υπολειτουργούν.
Επίσης συζητήθηκε και το θέμα του Ευρωπαϊκού Σχολείου στο Βερολίνο ΟΜΗΡΟΣ, που το γερμανικό υπουργείο αποφάσισε να κλείσει. Η παρέμβαση της ελληνικής Πολιτείας κρίνεται απαραίτητη. Στο πλαίσιο αυτό ο κ Αθανασιάδης υπενθύμισε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των Ελλήνων της διασποράς στη μόρφωση  και πρότεινε την άμεση έναρξη ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους φορείς  των ομογενών στην Γερμανία  για την ουσιαστική αναβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
Συζητήθηκε επίσης το θέμα της φορολόγησης των αποδήμων αλλά και το βασικό το δικαίωμα των Ελλήνων στην πληροφόρηση, ιδίως μετά το κλείσιμο της ΕΡΤ


Τέλος κοινή ήταν η αντίληψη ότι πρέπει να υπάρξει επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής για τον Απόδημο Ελληνισμό στον ευρωπαϊκό χώρο. Η νέα στρατηγική θα πρέπει να προσδιορίζει σαφώς το νέο ρόλο των Ελληνικών Κοινοτήτων στην Ο.Δ. της Γερμανίας αλλά και της Ευρώπης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου