Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων Γερμανίας (ΟΕΚ)
Γερμανο-Ελληνικός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος (DHW)
Ένωση Γερμανο-Ελληνικών Εταιρειών (VDGG)
1960-2010
50 χρόνια Έλληνες στην Γερμανία –μία επιτυχημένη ιστορία δύο εθνών
Υπό την αιγίδα του Ομοσπονδιακού Προέδρου της Γερμανίας Δρος Χορστ Κέλερ,του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Δρος Κάρολου Παπούλια και του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Δημητρίου Χριστόφια.
Με την υποστήριξη του Υπουργού Ενσωμάτωσης της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, Άρμιν Λάσετ
Κλείνουν εφέτος 50 χρόνια από τότε που υπεγράφη η σύμβαση πρόσληψης εργαζομένων μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας. Την επέτειο αυτή θέλουμε να γιορτάσουμε από κοινού στην Βόννη στις
2 Μαΐου και ώρα 3 μ.μ. στην αίθουσα της παλαιάς Βουλής (Plenarsaal)
να τιμήσουμε με αυτήν την ευκαιρία ένα κομμάτι της κοινής ιστορίας των δύο χωρών και τέλος να σκεφτούμε όλοι μαζί ποιά θέλουμε να είναι η μελλοντική πορεία των ελληνο-γερμανικών σχέσεων.
Η ελληνική μετανάστευση εργαζομένων στην Γερμανία δεν οδήγησε μόνο σε μία άνευ προηγουμένου στενή συνεργασία αλλά και σε μία ιδιαίτερα επιτυχημένη φιλική σχέση στην μακρά ιστορία των δύο λαών. Σχέση που δεν περιορίστηκε στους Φιλέλληνες, στην πολιτική ή την επιστήμη, αλλά που απλώθηκε σε όλα τα κοινωνικά στρώματα των δύο χωρών. Οι Έλληνες –οι μισοί εκ των οποίων ήσαν γυναίκες– εγκατέλειψαν ομαδικά την χώρα τους λόγω της οικονομικής δυσπραγίας και της απόγνωσης για να βρουν ένα καλλίτερο μέλλον στην Γερμανία. Και αυτό παρά την τρομερή εμπειρία της γερμανικής κατοχής και τον μεγάλο αριθμό των θυμάτων του β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα.
Σ΄ αυτά τα τελευταία 50 χρόνια οι Έλληνες της Γερμανίας πέτυχαν όμως να κερδίσουν όχι μόνο μία περίοπτη θέση στην αγορά εργασίας αλλά και να ενσωματωθούν με τέτοια επιτυχία, ώστε οι γερμανικές αρχές να τους περιγράφουν ως την «αφανή μειονότητα». Είτε ως εργάτες –ειδικευμένοι ή ανειδίκευτοι– είτε ως υπάλληλοι, γιατροί, γαστρονόμοι ή επιχειρηματίες, ακόμη και ως ερευνητές και καθηγητές πανεπιστημίων, έχουν καταστεί πλέον αναπόσπαστο τμήμα της γερμανικής κοινωνίας. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς η Γερμανία εθελοντικά ανοίχθηκε σε μετανάστες, κάτι που μέχρι τότε ήταν άγνωστο στην ιστορική της πορεία. Οι Έλληνες με την σειρά τους εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες της ανοιχτής γερμανικής κοινωνίας και της κοινωνικής οικονομίας της αγοράς σε μεγάλο βαθμό και πάντοτε προς το γενικό συμφέρον της χώρας. Συγχρόνως λειτούργησαν και ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των δύο λαών, διατηρώντας και προάγοντας έτσι την κατανόηση και την φιλία, μάλιστα ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.
Σας προσκαλούμε λοιπόν να γιορτάσουμε μαζί αυτήν την επέτειο σε ιδιαίτερα δύσκολες εποχές. Έχοντας δε υπόψη τις πολλές κριτικές και τα ανακριβή δημοσιεύματα των τελευταίων εβδομάδων για την Ελλάδα και «τους Έλληνες», ας σκεφτούμε Έλληνες και Γερμανοί, πως θα προχωρήσουμε μελλοντικά μαζί και εποικοδομητικά σε μία Ευρώπη που ολοκληρώνεται με όλο και ταχύτερους ρυθμούς.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Έναρξη
Κώστας Δημητρίου, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων
Δρ. Σίγκριντ Σκαρπέλης-Σπερκ, Πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανο-Ελληνικών Εταιρειών
Χαιρετισμοί
Σεβ. Αυγουστίνος, Μητροπολίτης Γερμανίας και Έξαρχος Κεντρώας Ευρώπης
Δρ. Βόλφγκαγκ Τέσκε, Αντιπρόεδρος της Ευαγγελικής Διακονίας
Στέφανος Π. Ταμβάκης, Πρόεδρος του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ)
Κεντρική Ομιλία
«Έλληνες της Γερμανίας – Ιστορίες ενσωμάτωσης»
Αρμιν Λάσετ, Υπουργός Ενωσμάτωσης της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας
Ομιλίες
Φίλιππος Πετσάλνικος, Πρόερος της Βουλής των Ελλήνων
Δρ. Γκίντο Βέστερβελλε, Αντικαγκελλάριος της Γερμανίας και Υπουργός Εξωτερικών
Μιχάλης Βασιλειάδης, Πρόεδρος του Συνδικάτου εξόρυξης, χημικών και ενέργεια
Συμπεράσματα
Δρ. Γιώργος Χατζημαρκάκης, Ευρωβουλευτής, Πρόεδρος του Γερμανο-Ελληνικού Επιχειρηματικού Συνδέσμου
Βόννη/Κολωνία, Απρίλιος 2010
Κώστας Δημητρίου Δρ. Γ. Χατζημαρκάκης Δρ. Σ. Σκαρπέλης-Σπερκ
Πρόεδρος ΟΕΚ Πρόεδρος DHW Πρόεδρος VDGG

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου